سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به تأمین اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نسبت به تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی نگرانی داریم و باید کاری کنیم که جان بیماران به علت کمبود اکسیژن به خطر نیفتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بنا به تحلیل وضعیت آمار‌ها وقوع موج ششم بحران کرونا محتمل است که از مناطق غرب کشور آغاز شده و به زودی به خراسان رضوی خواهد رسید و تعداد روز‌های هر موج کرونایی از روز‌های موج قبل از آن به مراتب بیشتر بوده به نحوی که ۳۶ روز موج اول به ۸۶ روز در موج پنجم رسید.

او با بیان این که در واکسیناسیون کرونا در کشور ۷۹ درصد دُز اول و ۳۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند؛ افزود: این عدد در خراسان رضوی و حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در پی آن هستیم که به بیماران بدحال با روش "پزشکی از راه دور" کمک و از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده شود.

کیانی بیان کرد: در موج پنجم بحران کرونا برخی شب‌ها تا  ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که عدد بسیار بالایی بود و باید بیش از پیش روی پیشگیری و واکسیناسیون کار کنیم که شاهد آمار‌های بالای ابتلا، بستری و فوتی کرونایی نباشیم.

او تصریح کرد: از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم که نگاهی ویژه به تخصیص اعتبارات حوزه سلامت در موج ششم بحران کرونا داشته باشند تا بتوانیم شایسته‌ترین نوع خدمت را به بیماران کرونایی ارائه دهیم.


انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.