سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دومین سفر سرزده رئیس‌جمهور به خوزستان/ اندر حکایت اندیکا

رئیس جمهور جمعه گذشته در نهمین سفر استانی خود برای دومین بار به استان خوزستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ۱۲ تا ۱۷ مهر ماه گذشته، پنج زلزله بزرگ در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد و روستای اندیکا را لرزاند که بر اثر این زمین لرزه ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا خسارت دیدند. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

همچنین به گفته صادق خلیلیان استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به روستای اندیکا خسارت وارد کرده است.

همین امر باعث شد تا روز جمعه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دومین سفر سرزده خود به  استان خوزستان به همراه محمد مخبر معاون اول خود و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به منطقه اندیکا که یکی از محروم‌ترین مناطق این استان است سفر کند.

رئیس بنیاد مستضعفان هم در این سفر در خصوص کمک‌های این بنیاد به اهالی این منطقه اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله در این مناطق و خسارت‌هایی که به منازل مسکونی در شهرستان اندیکا وارد شد، بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را برعهده گرفته است و بر اساس برآورد بنیاد مسکن، تمام سیمان مورد نیاز که حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود، به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد.

فتاح ادامه داد: با توجه به خسارت زلزله به این مناطق و از بین رفتن لوازم خانگی برخی از منازل، این بنیاد تأمین ۱۵۰۰ دستگاه یخچال، ۱۵۰۰ دستگاه بخاری و ۱۵۰۰ تخته فرش ماشینی ۹ متری را عهده‌دار شد و به زودی توزیع این لوازم خانگی در این مناطق آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور دیروز پس از ورود به فرودگاه اهواز به‌وسیله بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای سرشط رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان و اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد.

وی در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد و دل‌های مردم این منطقه نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت.

رئیسی همچنین در حاشیه سفر به استان خوزستان و شهرستان اندیکا؛ از پایگاه شکاری وحدتی بازدید و با فرماندهان و خلبانان این پایگاه دیدار کرد.

مناطق زلزله‌زده اندیکا فورا بازسازی شود

رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله زده سرشط تصریح کرد: با اینکه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولان استانی پیگیری می‌کردم، اما شب‌ها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.

وی در این بازدید دستور داد که راه‌های منتهی به روستای سرشط هر چه سریع تر مجددا احداث، خسارات دام‌های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود.

رئیس جمهور همچنین با مردم و عشایر این منطقه دیدار و نشست صمیمیانه‌ای داشت و به درخواست‌ها و مطالبات مردم منطقه گوش فرا داد و آنان قول داد که این مطالبات در جلسات هیئت دولت مطرح و تا حد امکان مصوباتی تصویب شود.

حجت الاسلام رئیسی قول مساعد داد که تا پیش از آغاز فصل سرما تمام نیاز‌های آن‌ها برطرف و امکانات لازم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

ساخت مسکن و محل دام مناطق زلزله‌زده به سرعت انجام می‌شود/ معطل اعتبارات نمی‌مانیم

در این سفر احمد وحیدی وزیر کشور هم در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا در محل استانداری خوزستان با بیان اینکه تامین مسکن لازم برای استقرار مردم زلزله زده و تامین فضای لازم برای دام و احشام و کار‌های پشتیبانی در این منطقه باید به فوریت صورت گیر گفت: برای رفع مشکلات در این منطقه در کوتاه مدت کار‌های خوبی صورت گرفته، اما کفایت نمی‌کند و باید سرعت بیشتری پیدا کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن متولی ساخت بنا‌هایی با روش جدید در این منطقه شده است، اظهار کرد: بسیج سازندگی نیز مکلف شده تا محل نگهداری دام زلزله زدگان را فراهم کند. با توجه به سخت عبور بودن برخی مسیرها، قرار شد از امکانات بیشتری استفاده شود و از استان‌های معین کمک گرفته شود.

وحیدی تصریح کرد: برای دستیابی به پزشک و نیاز‌های درمانی قرار شد هلال احمر در کوتاه مدت گشت سیار پزشکی راه‌اندازی کند و در بلند مدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بلند مدت این نیاز‌ها را تامین کند.

وزیر کشور با توجه به مشکل آب برخی از روستا‌های زلزله زده اندیکا، گفت: مقرر شد تانکر‌های آبرسان بیشتری به منطقه اعزام شود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این نشست با بیان اینکه هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی معطل اعتبارات نمی‌مانند گفت: کار ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده اندیکا ، پیش از تزریق اعتبارات به دستگاه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
کشور ۸۰ملیونی
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شک نکنید با توکل بخدا و حمایت ملت
صددرصد موفق میشوند
چونکه با گوش و چشم مشکلات را میبیند و درک میکند
نمیشه با پشت میز نشستن و دستوری تلفنی مشکلی حل و فصل بشه
اگر میشد
روحانی موفق میشد که نشد
کشور را با مشکلات عدیده به جناب رییسی سپرد
اینشالله در مقابل خدا
باید خود و یار و قار اش جوابگو باشند
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خوبه روحیه ملت میره بالا انرژی میگیرن
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سرزده یه سفر هم برو پشت میزت ببین مملکت چه خبره