سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه خودرو؛

هوندا آکورد در مقابل آکورا TLX + فیلم

هوندا آکورد و آکورا TLX از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هوندا آکورد و آکورا TLX اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، هوندا آکورد و آکورا TLX این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

این دو سدان زمانی از نظر امکانات و ظاهر شبیه هم به بودند، اما اخیراً آکورا با اعمال تغییراتی باعث شده که این خودرو با رقیب دیگر تفاوت هایی داشته باشد. TLX بزرگتر است و با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود و دارای یک مدل Type S با عملکرد بالا است. رقیب دیگر یعنی هوندا آکورد، به دیفرانسیل جلو متصل است و اما با قیمت کمتر و نوع سوخت هیبریدی ارائه می شود.

آکورد: اگر بخواهیم فضای داخلی هوندا را مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت این خودرو اکنون در داخل تا حدی اصلاح شده و می توان آن را جزو خودروهای درجه یک به شمار آورد. تمام مواد با کیفیت در داخل آن به کار رفته است و به خوبی طراحی شده است. 

TLX: با وجود اینکه آکورد طراحی مینیمالی دارد، اما TLX برعکس است. در مرکز داشبورد کنسولی در نظر گرفته شده که تمام دکمه ها و کنترل ها روی آن طراحی شده است. آکورا یک شیفتر مخصوص به خود دارد که درست زیر انتخابگر قرار دارد. کنسول مرکزی تا حد زیادی به کنترل‌های سرگرمی اختصاص داده شده است که در بخش های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم در مورد فضای داخلی هر 2 خودرو بگوییم، باید گفت که  از هر نظر آکورد نسبت به رقیب دیگر بهتر است.

 

 

آکورد: هوندا به عنوان بخشی از به‌روزرسانی سال ۲۰۲۱، صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی را روی تمام مدل های آکورد‌ قرار داده است. رابط کاربری بسیار ساده ای در آن به کار رفته است که در نوع خود ظریف‌ترین و سریع‌ترین است؛ Apple CarPlay و Android Auto استاندارد هستند و در برخی مدل ها هر دو بی‌سیم هستند. یک پورت USB استاندارد در آن وجود دارد و بیشتر در تریم اسپرت به بالا ظاهر می‌شوند. شارژ بی سیم نیز در تریم‌های Sport ۲.۰ و Touring موجود است.

 

TLX: در حالی که TLX دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر با اندازه ۱۰.۲ اینچ است، اما صفحه نمایش آن لمسی نیست.  سرنشینان باید از یک پد لمسی نصب شده در کنسول مرکزی استفاده کنند، که می‌تواند برای مسافران غیرقابل درک باشد نقطه قوت آن سرعت عمل آنهاست که بسیار خوب طراحی شده است. در این نسخه Apple CarPlay و Android Auto استاندارد هستند، اما همه تریم‌ها به سیم نیاز دارند.

 

آکورد: هوندا با سه موتور ارائه می شود که تمام آنها مجهز به دیفرانسیل جلو هستند؛ مدل‌های پایه از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر موجود در سیویک و CR-V استفاده می‌کنند که قدرت بیشتری معادل با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ پوند فوت گشتاور تولید می کند که نیرو را از یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

خریدارانی که خواهان قدرت بیشتر هستند می‌توانند موتور ۲.۰ لیتری توربو چهار را انتخاب کنند. نسخه‌ای از قلب قدرتمند سیویک تایپ R است که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. یک دستگاه ۱۰ سرعته اتوماتیک وظایف تعویض دنده را انجام می‌دهد. آکورد هیبریدی از یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قادرت است به تنهایی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ پوند فوت گشتاور تولید کند، اما وقتی با موتور الکتریکی ترکیب شود، این اعداد به ترتیب به ۲۱۲ و ۲۳۲ می‌رسد. 

 

TLX: موتور‌های TLX از آکورد قدرتمندتر است به طوری که این خودرو مجهز به یک موتور ۲.۰ لیتری توربو است که قدرت ۲۷۲ اسب بخاری و ۲۸۰ پوند فوت گشتاوری تولید می کند، مانند آکورد، این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک منتقل می شود. آکورا همچنین تریم نوع S را با جدیدترین TLX دوباره معرفی کرد. این موتور که فقط با SH-AWD موجود است، از موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ V۶ منحصر به فرد برند استفاده می‌کند که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.