سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان:

۵۰ روستا در اندیکا نیاز به بازسازی دارند/تشکیل پرونده برای پرداخت وام به متقاضیان

جنتی گفت: ۵۰ روستا در اندیکا نیاز به بازسازی دارند، باید بعضی از روستاها جابه جا شوند، اما مردم تمایل به جابه جایی ندارند که این مشکل ساز است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جنتی مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت: ستاد بازسازی بنیاد مسکن از لحظات اولیه زلزله در مناطق حضور داشت و هم اکنون در حال تشکیل پرونده‌ها برای پرداخت وام به متقاضیان هستیم.

او در ادامه با بیان اینکه عملیات آواربرداری در حال انجام است ضمن اینکه عملیات اجرایی با کمک کارشناسان بنیاد مسکن نیز شروع شده است، افزود: فردا اولین واحد بازسازی شده افتتاح خواهد شد.

جنتی  اظهار داشت: مصالح و سیمان‌های مورد نیاز در مناطق دوردست در منطقه موجود هستند  و برای عملیات زیرسازی در روستای سر شط حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان  با اشاره به این نکته که ۵۰ روستا در اندیکا نیاز به بازسازی دارند، تصریح کرد: باید بعضی از روستا جابه جا شوند، اما مردم تمایل به جابه جایی ندارند که این مشکل ساز است.

این مقام مسئول بیان داشت: در ۴ روستا بازسازی‌ها و آوار برداری‌ها با جدیت در حال انجام است و  حداکثر تا یک ماه به مناطق دور دست اندیکا سازه‌های طراحی شده برای سکونت اعزام خواهد شد.

نجار مدیرکل مدیریت بحران کشور در این نشست ضمن درخواست از ورود استان‌های معین برای بازسازی هرچه سریعتر مناطق زلزله زده اندیکا  گفت:  استان‌های همجوار اعلام آمادگی کردند که باید با توجه به صعب العبور بودن و آغاز بارش‌ها به مناطق زلزله‌زده برای بازسازی اعزام شوند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.