سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۴۲ درصدی تولید ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت:امسال هزار و ۷۰۰ تُن پیله‌تر در کشور تولید می‌شود که ۴۲ درصد بیش تر از سال‌های قبل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،دکتر عدیل سروی، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در بازدید از توتستان کمیته امداد علی آبادکتول گفت:هم اکنون در کشور هزار و ۷۰۰ تُن پیله ابریشم تولید می‌شود که در مقایسه با سه سال گذشته ۷۲۰ تن یعنی ۴۲ درصد بیشتر شده است.

  سروی افزود: در این مدت تولید پیله ابریشم از ۲۸ درصد نیاز کشور به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

او گفت: برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردیم که مرحله اول در ۷ استان و مرحله دوم یعنی در سال سوم اجرا، در ۱۴ استان از جمله گلستان اجرا کرده ایم.

سروی افزود: در پی آموزش بهره برداران و مدد جویان در سه سال اخیر استقبال مددجویان کمیته امداد گلستان از پرورش ابریشم دو برابر بیشتر شده و گلستان با ۱۶ درصد تولید کشور رتبه سوم کشور را دارد.

او بیان : هنوز ۴۸ درصد نیاز کشور از واردات تامین می‌شود و امیدواریم با ایجاد زنجیره‌های ارزش در تولید و بافت فرش بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل هولدینگ سرمایه گذاری و تجارت مجتمع اقتصادی کمیته امدادکشور در بازدید از توتستان درعلی آبادکتول گفت:کمیته امداد امام خمینی کشور یکی از مجموعه‌های تولید فرش دست باف کشور است؛ که برای ایجاد بهترین شرایط و بهترین در آمد مددجویان زنجیره‌های ارزش را در زمینه فرش شامل سه زنجیره ارزش شامل زنجیره تولید ابریشم، زنجیره تولید نخ پشمی و زنجیره تولید پنبه راه انداخته ایم.

دکتر روح اله رحیمی افزود:از سال گذشته زنجیره نوغان هم در شمال کشور راه اندازی کردیم که از مرحله آموزش بولید پیله ابریشم تا تولید نخ ابریشم وتحویل به بافنده فرش را شامل می‌شود.

او گفت: امسال هم زنجیره تولید نخ پشمی را راه اندازی می‌کنیم تا بهترین مواد اولیه با کمترین قیمت به دست بافنده برسد.


انتهای پیام / فا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.