سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال تایمز چین:

آمریکا هیچ شانسی برای تغییر مسئله تایوان ندارد

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت آمریکا با حضور خود در تایوان نیز هیچ شانسی برای تغییر و یا حل مسئله این جزیره ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، روزنامه گلوبال تایمز پکن که منعکس کننده نظر محافل نظامی و سیاسی چین است، امروز (جمعه) در یادداشتی نوشت: تسای اینگ ون، رهبر تایوان و همه تجزیه طلبان این منطقه، با وجود حمایت آمریکا، مجازات خواهند شد.

«تسای اینگ ون» رهبر منطقه‌ای تایوان در مصاحبه اخیر با سی‌ان‌ان که روز پنج‌شنبه منتشر شد، برای اولین بار تأیید کرد که نیرو‌های آمریکایی برای «اهداف آموزشی» در جزیره حضور دارند. کارشناسان گفتند که این اقدام یک نوع اعلامیه تحریک‌آمیز برای خودنمایی جدایی‌طلبان تایوان است. این روزنامه هشدار می‌دهد که آن‌ها از حمایت آمریکا برخوردارند، اما در واقع هیچ شانسی برای فرار از مجازات وجود ندارد.

گلوبال تایمز چین به نقل از تحلیلگران چینی نوشت زمانی که عزم ۱.۴ میلیارد چینی و قدرت سرزمین اصلی ما در نظر گرفته شود، هیچ شانسی برای حضور نظامی آمریکا در جزیره برای تغییر یا حل مسئله تایوان وجود ندارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در اجلاس مجازی شرق آسیا گفت: واشنگتن نگران اقدامات قهری چین در قبال تایوان است، زیرا این اقدامات صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.

تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشور‌های جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.