سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان آبان بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان آبان بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۳۰۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد، گفت: مجموع انرژی خالص نیروگاه در این هفت ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷.۱۲ درصد افزایش داشت.

او افزود: ۷۳ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۲۷ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی در هفت ماه اخیر بدست آمده است.

نعمتی گفت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری واحد‌های بخار با گذشت بیش از ۴ دهه و واحد‌های گازی با بیش از ۳ دهه کارکرد، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

او افزود: با توجه به نیاز شبکه برق کشور در پیک مصرف و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات‌های غیرمترقبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تمامی واحد‌های نیروگاه جهت تولید پایدار برق در مدار تولید باشند.

نعمتی با بیان اینکه تعمیرات میاندوره‌ای واحد‌های بخار نیروگاه طبق برنامه و روال سالیانه درحال انجام است، گفت: ۶۵.۳۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه در این هفت ماه طبق برنامه محقق شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می‌کند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.