سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان در دریافت واکسن کووید ۱۹ کوتاهی نکنند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: والدین و دانش آموزان نباید در دریافت واکسن کرونا کوتاهی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از حضور به موقع شهروندان در پایگاه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹، اظهار داشت: باتوجه به برنامه بازگشایی مدارس در آینده‌ای نزدیک، دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در مقطع اول و دوم متوسطه که یک گروه سنی حساس در جامعه ب شمار می‌روند و باید به این گروه سنی توجه ویژه‌ای شود.

او افزود: تا کنون استقبال خوبی از فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان صورت گرفته است و بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان واکسن خود را دریافت نموده اند و برای اینکه بتوانیم مصوبات ستاد کرونا را به حد نصاب برسانیم باید تا ۸۵ درصد پوشش واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان برسیم.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: تا روز ۱۵ آبان ماه فاز اول و تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ اجرا خواهد شد بنابراین والدین و دانش آموزان نباید در دریافت واکسن کوتاهی کنند و باید حضور و مشارکت جدی خود را در این طرح به پایان برسانند.

او اظهار داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی همکاران ما در مرکز بهداشت استان، مشخص شد که متاسفانه والدینی که همچنان از دریافت واکسن کرونا امتناع می‌ورزند، فرزندان آن‌ها از این اقدام خودداری می‌کنند اگر این کار مهم و ضروری را زودتر انجام بدهند با توجه به موضوع بازگشایی کلاس‌های درس و تحصیل، می‌توانند سلامتی و آسودگی را به خود، خانواده و دیگران هدیه بدهند و باعث ایجاد نشاط و شادابی و رونق بیشتر در جامعه شوند.

جزایری ادامه داد: دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک (تولید مشترک ایران و پاستور) که مورد تایید سازملان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته مورد استفاده برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خواهد بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.