سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا توسط ۳۵ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا توسط ۳۵ درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، لردگان، کیار و فارسان نارنجی و وضعیت شهرستان‌های اردل، سامان، کوهرنگ، بن و خانمیرزا زرد است.

او افزود: کوچکترین اشتباه در رعایت نکات بهداشتی ممکن است به قیمت جانمان تمام بشود.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: با توجه به تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا توسط ۳۵ درصد از جمعیت استان و ایجاد ایمنی نسبی بویژه برای دانش آموزانی که قرار است با بازگشایی مدارس در کلاس‌های درس حاضر شوند، تاکید‌ها بر تزریق هر دو دز واکسن و حداقل گذشت دو هفته از نوبت دوم تزریق برای فراهم شدن شرایط حضور در کلاس‌های درس است.

او ادامه داد: تزریق یک دز واکسن ایمنی کامل ایجاد نخواهد کرد و ممکن است با قرار گرفتن دانش آموزان در کنار هم، دانش آموزی به بیماری مبتلا و با انتقال بیماری به خانواده، موجب انتشار بیماری شود.

رحمانی گفت: ممکن است، دانش آموز به شکل خفیف مبتلا یا حتی به علت تزریق واکسن به بیماری مبتلا نشود، ولی ناقل ویروس به پدر، مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ و آن‌هایی که واکسن را تزریق نکرده و مستعد ابتلا به بیماری به شکل جدی و شدید هستند شود و حتی منجر به مرگ و میر افراد مستعد نوع شدید بیماری گردد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.