سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید ممنوعیت شکار در مازندران

مدیر کل محیط زیست مازندران از تشدید ممنوعیت شکار در استان خبر داد.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: به علت شیوع آنفلوانزا در سال‌های اخیر، مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان و احتمال شیوع بوتولیسم برای پرندگان مهاجر، ممنوعیت شکار در استان امسال تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه ممنوعیت شکار پارسال به تصویب هئیت وزیران رسیده است، افزود:این ممنوعیت برای مازندران تا ۵ سال ادامه داشته و هر گونه شکار و صید کاملا در استان ممنوع است.

ابراهیمی گفت:ممنوعیت شکار برای همه حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران اعمال شده و هیچ گونه پروانه صیدی نیز صادر نخواهد شد.

او در ارتباط با وضعیت شکار در منطقه فریدونکنار، افزود: دوما، تنها روش صید مجاز در فریدونکنار است و بقیه روش‌ها از جمله کرس و دام هوایی ممنوع بوده و مورد تایید محیط زیست نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه خرید و فروش حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران جرم است و  متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند، گفت:مسافران نیز از خرید و فروش پرندگان و حیوانات وحشی خودداری کنند چون در صورت مشاهده قطعا اعمال قانون خواهد شد.

او افزود: همزمان با ورود پرندگان مهاجر تعداد تخلفات نیز بیشتر می‌شود و محیط زیست استان علاوه بر تشدید نظارت‌ها، با متخلفان نیز شدید‌تر برخورد خواهد کرد.

تلف شدن ۳۸ راس کل و بز وحشی

مدیر کل محیط زیست مازندران  با بیان اینکه تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان ازشهریور ماه در جنوب غرب و غرب استان اتفاق افتاد، گفت: در این مدت لاشه ۳۸ راس کل و بز وحشی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند کشف و دفن بهداشتی شده است.

او افزود: افراد در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در پستانداران و پرندگان حتما به همکاران محیط زیست اطلاع دهند که به موقع برای تشخیص و دفن بهداشتی وارد عمل شویم.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.