سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی در اصفهان به سوی مکانیزه شدن پیش می‌رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مکانیزه کردن کشاورزی در استان اصفهان با دقت مورد بررسی قرار گرفته و اکنون درحال انجام است.

اصغر‌ رستمی ‌معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در کشاورزی سه مرحله کاشت، داشت و برداشت مورد توجه است. کاشت به زمانی گفته می‌شود که کشاورز زمین را آماده بذرپاشی می‌کند و بعد از آن آبیاری اولیه را انجام می‌دهد. داشت از زمان اولین آبیاری تا قبل از برداشت محصول است که در این مرحله باید زارع کشت را مدیریت کرده و با کوددهی به موقع محصول را به مرحله برداشت برساند. مرحله برداشت زمانی صورت می‌گیرد که محصول را درو می‌کنند. تمامی این مراحل در گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد و کلیه ادوات و تجهیزات دستی بود.

او افزود: با پیشرفت علم و ملحق شدن وسایل مکانیزه به عرصه کشاورزی، زحمت کشاورزان کمتر شده البته مدیریت زراعت، انسانی است ولی کارهایی همچون کوددهی، سم‌پاشی و برداشت محصولات توسط ماشین‌آلات انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: حسن مکانیزه شدن کشاورزی کاهش مصرف نیروی انسانی، زمان و کاهش هزینه‌ها است که استقبال کشاورزان را به همراه داشته است.

رستمی در پایان اضافه کرد: مکانیزه کردن کشاورزی یک فرایند جدید نیست بلکه سالهاست که این مسئله با دقت بررسی می‌شود و در حال حاضر کشت گندم، جو، ارزن، سیب‌زمینی و پیاز کاملا به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

انتهای‌پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.