سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

بیش از نیمی از جمعیت بالای ۱۲ سال جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند

قربانی از واکسینه شدن ۵۵ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال در جنوب غرب خوزستان برای ایمن شدن از کرونا خبر داد.

ساسان قربانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان گفت: از ابتدای واکسیناسیون تا کنون ۲۷۵ هزار نفر نوبت اول و ۱۳۳ هزار و ۵۰۹ نفر دوز دوم را دریافت کرده و به طور کلی جمعیت ۱۲ سال به بالا ۵۵ درصد واکسینه شده اند.

او افزود: تزریق روزانه واکسن کرونا نسبت به گذشته بهتر و به روزی ۸ هزار دز نیز رسیده است و آمار روز گذشته ۶ هزار ۸۱۱ دوز بوده است با این حال هنوز نسبت به استان هنوز عقب‌تر هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص استقبال دانش آموزان از واکسن کرونا نیز توضیح داد: حدود ۵۷ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۷ سال در منطقه وجود دارد که نیمی از آن‌ها واکسینه دانش آموزان را مقصر نمی‌دانیم، اما برخی ناهماهنگی‌ها میان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش وجود داشته که برای رفع آن‌ها جلساتی برگزار شده است.

او ادامه داد: باید واکسیناسیون به سرعت انجام شود، زیرا باید ۲ نوبت واکسیناسیون شده و ۲ هفته از آن گذشته باشد تا بتوان مدارس به طور رسمی آغاز شود.

بنا به گفته‌های او شرط برای بازگشایی مدارس کامل شدن روند واکسیناسیون است، اما در مناطق روستایی که شیوع کمتر است با کاهش ساعت حضور و رعایت شیوه نامه‌ها مشکلی ندارد.

قربانی واکسیناسیون را عاملی بازدارنده از بروز پیک بعدی دانست و گفت: به آموزش و پرورش پیشنهاد شد که به دانش آموزان فراخوان داده تا در مدرسه حاضر شوند و در مدارس واکسیناسیون انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه با اشاره به پایین بودن آمار واکسیناسیون در شادگان از انجام اقدامات تشویقی برای افزایش آمار واکسینه شدگان در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در ستاد کرونا مصوبه‌ای بود که به هر خانه بهداشتی که ۷۰ درصد جامعه هدف تزریق کند، کارت هدیه یک میلیون تومانی داده شود که این کار انجام شد.

او ادامه داد: علاوه بر این محدودیت‌هایی برای واکسینه نشده‌ها در نظر گرفته شد، اما در شادگان برای افزایش رغبت مردم برای دریافت واکسن بیشتر به کمک افراد صاحب نفوذ نیاز است.

قربانی به دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت در منطقه اشاره کرد و گفت: در آبادان یک اتوبوس آمبولانس و ۱۰ مرکز برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده علاوه بر این طرح واکسیناسیون محله محور در حال اجرا ست که یک محل تعیین می‌شود و برای خودمان رابط و نماینده تعیین می‌شود که مردم را ترغیب به واکسیناسیون کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تاکید کرد که رعایت شیوه نامه‌ها و واکسن، سلامت را تضمین می‌کند و می‌توان به روز‌های عادی بازگشت و برای مقابله به کرونا به یک دید فرآیندی نیاز است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.