سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پایان نامه‌های دانشجویی باید مرتبط با نیاز صنعت باشند

انبیا گفت: پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری باید مرتبط با نیاز‌های جامعه و صنعت شوند.

منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارتباط پایان نامه‌های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه و تاکید وزیر علوم روی این مسئله اظهار کرد: این حرف تنها وزیر علوم نبوده و همه مسئولان مملکت روی این مسئله تاکید دارند.

او افزود: شخص اول کشور ما که مقام معظم رهبری هستند به استادان دانشگاهی فرموده اند که قبل از اینکه موضوع پایان نامه دانشجویی ارشد یا موضوع رساله دکتری را تعریف کنیم اول کارفرمای آن پروژه را باید پیدا و مشخص کنیم؛ بنابراین ایشان شخصیتی هستند که تمام نیاز‌ها و مشکلات کشور را می‌دانند و بایستی به حرفشان عمل کرد.

انبیا تصریح کرد: تا زمانی که در سمت رئیس دانشگاه یا استاد فعالیت می‌کنم، تلاش خواهم کرد تا این فرهنگ را به میزان بسیار کافی در دانشگاه علم و صنعت نمایان کنم. به عنوان یک استاد سعی می‌کنم که تا حد امکان موضوعات پایان نامه و رساله دانشجویان ارشد و دکتری مرتبط با مشکلات صنعت و جامعه باشد.

باید ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت را حفظ کنیم

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه نباید به سراغ تحلیل پایان نامه‌هایی برویم که هیچ ارتباطی با صنعت ندارند، تاکید کرد: فعالیت‌هایی که برای پایان نامه‌های مرتبط با صنعت می‌کنم چاپ می‌شوند که این موضوع شدنی است؛ بنابراین برخی‌ها می‌گویند که مقالات ناشی از فعالیت در صنعت چاپ نمی‌شوند در صورتی که می‌توان از فعالیت در صنعت مقاله چاپ کرد.

انبیا بیان کرد: مقاله از ضروریات کاری و بحث ارتقای کاری استادان دانشگاهی است؛ بنابراین چاپ مقاله بعد از فعالیت در صنعت شدنی است و این اندیشه را دارم با کمک خدا جهت دانشگاه علم و صنعت را به رفع مشکلات صنعت و جامعه سوق دهم و ارتباط دو سویه میان آن‌ها را حفظ کنم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.