سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چینی ها خانه ها را ارزان تر از سازندگان ایرانی می سازند؟

در حالی که دولت همواره اعلام کرده از تکنولوژی چینی ها برای ساخت مسکن استفاده خواهد کرد اما به نظر می رسد که نه تنها تکنولوژی بلکه حضور آنها در اجرای طرح جهش تولید مسکن هم بسیار پر رنگ تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته‌های گذشته اخبار ضد و نقیضی مبنی بر حضور چینی‌ها در پروژه‌های جدید مسکنی از جمله نهضت ملی مسکن مطرح شده است، این در حالی است که هم وزیر راه و شهرسازی و هم محمود زاده  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی این موضوعات را رد کرده و اعلام کرده اند که ما تنها از تکنولوژی جدید چینی‌ها برای ساخت این واحد‌ها استفاده خواهیم کرد. اما به گفته بسیاری از سازندگان و انبوه سازان به نظر می‌رسد که این موضوع جدی شده و دولت قصد دارد برای افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها از حضور چینی‌ها استفاده کند.

گفتنی است در طرح نهضت ملی مسکن، دولت قرار است ۴ میلیون واحد مسکونی را تا سال ۱۴۰۴  بسازد  و به متقاضیان تحویل دهد، ثبت نام این طرح از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای ثبت نام این طرح نام نویسی کرده اند.

در همین رابطه ایرج رهبر نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران با در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  اقدام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مشارکت چینی‌ها در ساخت واحد‌های جهش تولید مسکن جدی شده است، گفت:  بسیاری  از سازندگان و انبوه سازان با متوجه شدن این مسئله نسبت به این تصمیم معترض هستند و به نظر می رسد که ارائه آدرس و اطلاعات غلط به وزیر راه و شهرسازی، سبب اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

رهبر توضیح داد:  به نظر می رسد که اطرافیان وزیر ر اه و شهرسازی  به او اطلاعات غلط داده اند و یا اینکه ممکن است به دلیل ارتباطی که وزیر راه در زمان وزارتش در وزارتخانه نفت با چینی‌ها داشته است، تحت تاثیر مسائلی مایل به ادامه همکاری با چینی‌ها شده باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه در حال حاضر۶ هزار و ۵۰۰ شرکت انبوه ساز در کشور و همچنین ۵۰۰ هزار نفر نیروی فنی و مهندس وجود دارند، تاکید کرد: کشور ما بعد از آمریکا دارای بالاترین نیروی انسانی ماهر در زمینه مهندسی است و با توجه به اینکه در شرایط فعلی مصالح ساختمانی به اندازه کافی موجود است، از این رو با یک مدیریت مسئولانه، امکان اجرای بهینه طرح‌های دولت در حوزه مسکن بدون نیاز مشارکت کشور‌های خارجی فراهم است.

نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر به کارگیری تکنولوژی‌های صنعتی در ساخت و ساز‌ها کاملا متداول شده است، تصریح کرد: متاسفانه چینی‌ها از کارنامه قابل قبولی در همکاری با پروژه‌های عمرانی در کشور ما برخوردار نیستند که از جمله می‌توان به پروژه آزاد راه تهران- شمال و نیز راه اندازی قطار تهران-قم –اصفهان اشاره کرد.

رهبر با اشاره به اینکه احتمال می‌رود که به کارگیری چینی‌ها در تولید مسکن با تهاتر نفت مرتبط باشد، تصریح کرد: ممکن است دولت قصد داشته باشد از این طریق تهاتر نفت را که منجر به خرید ارزان نفت می‌شود، جبران کنند، این در حالی است که اساسا امکان ندارد که چینی‌ها بخواهند در امر تولید مسکن با قیمت‌های پیشنهادی از سوی دولت ما موافقت کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه به کارگیری چینی‌ها در طرح جهش تولید مسکن بر خلاف رهنمود‌های مقام معظم رهبری بوده است، چرا که ایشان تاکید داشتند در همه زمینه‌ها اولویت با ظرفیت داخلی است و اگر توانمندی داخلی وجود داشته باشد، نباید از کشور‌های خارجی کمک بگیریم، این در حالی است که به کارگیری چینی‌ها در ساخت مسکن دقیقا عکس این توصیه رهبری است.

دبیر انجمن انبوه سازان  با بیان اینکه وزارتخانه باید پاسخگوی ۵۰۰ هزار مهندس و ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت انبوه سازی در کشور باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است و با در نظر گرفتن وابستگی‌ها هزاران شغل به این صنعت، بنابراین چنانچه دولت به جای چین از مهندسان و شرکت‌های ایرانی استفاده کند، این امر سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بی شماری برای مهندسان و شرکت‌های انبوه سازی در کشورمان می‌شود.

نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: نباید تصور شود که حضور چینی‌ها در طرح جهش تولید مسکن صرفا به ورود تکنولوژی محدود می‌شود، بلکه آن‌ها به بهانه‌های مختلف از نیروی انسانی کشور خود استفاده خواهند کرد و بدون شک این امر سبب تشدید رکود و بیکاری خواهد شد.

باید نگاهی به کارنامه چین در سوریه، الجزایر و حتی کشور خودمان بیندازیم. شنیده می‌شود که سازندگان چین با متری ۱۵۰ دلار (حدود ۴ میلیون تومان) در ایران خانه می سازند، در حالی که به گفته انبوه سازان ایرانی، سازندگان چینی در سوریه و الجزایر با متری ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار (حدود ۱۰ میلیون تومان) واحد مسکونی احداث کردند.

در سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین، موضوع خانه‌سازی به طور مستقیم گنجانده نشده است. در این سند که هفتم فروردین امسال به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید، در حوزه اقتصادی به همکاری دو کشور در حوزه‌های نفت، صنعت و معدن و حوزه‌های مرتبط با انرژی (نیرو، انرژی‌های تجدیدپذیر و ...) اشاره شده، اما درخصوص ساخت مسکن توافق مستقیم صورت نگرفته و صرفا به شکل کلی، توسعه سواحل مکران مورد اشاره قرار گرفته است.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اینجوری میسازن مقداری خاک و مقداری آب دهان مواد مصالح ساختمان سازی چینیه
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سازندگان چین با متری ۱۵۰ دلار (حدود ۴ میلیون تومان) در ایران خانه می سازند،
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
یک اصل اقتصادی که همه شنیدیم ولی عمل نکردیم میگه بیشترین بازده با کمترین نیرو ست ! چرا هزینه رو کم و تورم نمیاره ! ولی این تنها راه ساده آنهم گران اداره کردن که متاسفانه همگیر هم شده بالاخره فشارش تنها از یکجا بیرون خواهد زد که آن هم جیب عامه مردم میباشد آنوقت با اضافه کردن حقوق دوباره به آن دامن میزبیم و ریشه ایی عمل نمیکنیم!
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
اگر ساختمان سازی چینی ها هم مثل جنساشون آشغال و بی کیفیت باشه واویلاست !!! جنسای خوب چینی به دست ما نمیرسه میره آمریکا و اروپا اما جنسای بی کیفیت و درجه سه وارد کشور ما میشه ... هیچ نظارتی هم وجود نداره !!!
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من‌فقط این دولت مردهای جدید را دعا میکنم تا انشاالله گشایش حاصل شود
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
معلوم نیست این آقا (مسئول انبوه سازان) سنگ خودشو به سینه میزنه یا مردم رو

همون بهتر بدن به چین تا بلکه ما بی خونه ها خونه دار شیم

حالا چهار تا انبوه ساز کمتر سود نجومی کنن عیبی نداره
هادی
۱۱:۴۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
ترکیه ای ها اومدن ساختن بس بود . اسم شرکتش به فارسی میشد آغل بره و واقعا هم چیزی در همون حد با دوبرابر سرعت تحویل داد. اگر به منم دوبرابر بدن زود تموم میکنم .ما از یه طرف شرکتامون میرن خارج کار میگیرن از یه طرف میگیم ما دانش نوین ساخت رو نداریم . ببخشید در کدام قسمتش نداریم؟ داریم ولی قرارداد با چین. مزه اش بیشتره
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این چینیا آفتن نباید بیان ایران مملکت صاحب داره صاحبش مردم ایرانن
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کارگران وپیمانکاران ایرانی فکرکنم بایدباربزنن ازایران برن اگه هم میخان بمونن بایدتوکشورخودمون واسه چینی هاکارکنن
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من ی چیزی میگم و تامام
اینا هم خودشون میدونن با این ساخت و سازها قیمت کم نمیشه
فقط یک دلیل داره
اونم آمار!!!
ک بگن دولت قبل ۱۰۰ تا خونه ساخت ما ۲۰۰ تا پس ما بهتریم
از همون اولش همه دولت ها فقط دنبال آمار بودن
و هیچکدومم فکر مردم نبودن
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خدا لعنت کند جماعت کثیف چین را یک دنیا به خاطرشان در عذاب است انشالله نسلشان از روی زمین برداشته بشه
مریم
۰۱:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
کدوم نیروی متخصص اکثر یتشون از نظام مهندسی ومهندس ناظران وامضا کنندگان وتاسازندگان ساختمان اکثریتشان با عیب تمام ساختمان امضا الکی با تمام عیب میکنند وبه ماها فروختن که تمام خونه عیب فقط با ظاهری زیبا حریم خصوصی نداریم صدا داخل منزل پچ بزنیم بالایی میشنوه ما حرف بزنیم برعکس همینه پنجره ها دوجداره الکیه ایزوگام وسبملن دور تا دور ساختمان عیق بندی نشده برقکاریش اشکال ارت برق بسیار با سیمهای ضعیف ایفون سیم کشیهاش قاطی واحد ۱ زنگ مزدیم ۲ همزمان زنگ میخورد پارکینگ رو دو طبقه اما پارکینگ رو نمیدونم الله اعلم بارشوه با ماده ۱۰۰ سوییت درست کرد ماشینها تا جلوی در اسانسور چسبیده راه برا رفت وامد نداریم انباریها رو برد پشت بوم کدوم ماهر میخواهید خونه چینیها ومهارت اونها رو با مهارت بعضی از سازندگان بی مهارت ما ومهندس ناظرها وببقیه دست اندر کاران البته بعضیها که اکثریتشون هستن رد با اونا مقایسه کنید دوز کلک در ساخت وساز اونها نیست جریمه میشن پدرشون رو در میارن دوستان ما فامیلهاشون هستن میگن بیایید ببینید مهندسی ساختمان چینیها رو اونها ۱۰۰ سال پیش به مهارتهایی رسیدن که ما تازه داریم میرسیم ما شهرداری رفتیم نظام مهندستی اومد بازدید هیچ کار نکردن سازنده ومتخلف رو دیگه نگید مهارت دارن شما رو خدا همه ۹۰ درصد ساختمانهای ساخته شده الان ما حریم خصوصی اصلی ترین مسئله در داخل خونه هست مردم ندارن عایق صوتی بین سقفها ودیوارها ندارن ایا خونه چینیها اینطوریه
هادی ۵۵۹۹
۱۱:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
بهترین راه اینه زمین بدن حتی اگه شده ۱۰۰ متر خودمون بسازیم و خلاص
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
خوب وقتی به خودی ها نمیشه اطمینان کرد که بودجه رو نخورند مجبور شدیم ادم های درستکار رو از بیرون کشور بیاریم ولا به هر گروهی بودجه میدی کار انجام بده بین خودشون تقسیم میکنن بعدش یک پروژه نیمه کار میزارند تا سری بعدی هم چیزی برای خوردن داشته باشند فرق اسلام ومسلمان با غیر مسلمان رو به قشنگی میشه دید چطور در ایران اسلام رو به مسخره گرفتن وجا نماز اب میکشند به امید روزی که خدا دست ادم های فریبکار رو رو کنه وباطن اصلی هر شخص برای مردم روشن
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
این خونه هایی که مهندسان ما می‌سازند که بعد از سی سال باید خراب بشه ، چرا در کشورهای دیگه عمر خونه ها خیلی بیشتر هست ؟ در ضمن ساخت آزادراه چه ربطی به خونه سازی داره ، آزادراه یک پروژه بود ،اما خانه سازی ده ها پروژه هست که یکیش رو میشه داد به چینی ها و دید به قرارداد شون عمل می‌کنند یا نه ، و اینکه آیا باور کنیم انبوه سازان به فکر مردم هستند و نه جیب خودشون ؟
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
به نظرم چینی ها بسازن بهتره. چون شرکت ها و پیمانکارهای ایرانی ثابت کردن که فقط به فکر جیب خودشونن و اسایش مردم براشون مهم نیست
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
دقیقا درست گفتی.یعنی اگه چینی ها درست کنن این پروژه با بودجه تعیین شده به سرانجام میرسه اما اگه ایرانی ها درست کنن در بهترین حالت ده برابر این بودجه لازم هست تازه در نهایت بدترین خونه ها را میسازن.
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
برید فیلم خونه هایی که چینیها تو چین برای خوذشون ساختنو ببینید تو یوتوب هست خونه با باد خراب میشه میلگرد با دست راحت میشکنه بتن با انگشت پودر میشه اینا به خودشون رحم نمیکنن وای به حال هر چند کامتنم منتشر نمیشه
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خارجی ها درکارشان محکم کاری می کنند وخیانتی درکارشان وجود ندارد
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اوردن شرکت های انبوه ساز بیکیفیت چینی به ایران = بیکار شدن میلیون ها جوان ایرانی که در شغل های ساختمان مشغول اند
بازنشسته
۲۳:۳۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چینی ها با مشارکت در طرح جهش تولید مسکن ، کشور ما را بدهکار خودشان می کند مانند پاکستان و ...... با بکار گیری نیروی ارزان قیمت خودش کلیه زمینه های درآمد زایی ایرانی را حذف می کند ، جا دارد رهبر معظم ضمن تاکید بر جهش تولید مسکن فقط پیمانکار و کارگر ایرانی بکار گیرند تا معضل مسکن و اشتغال با نظارت درست یکجا حل شود.
مجید
۲۳:۱۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
وقتی که پیمانکاران و انبوه سازان داخلی فقط به فکر خودشان وسود چند برابری هزینه‌های خودشان هستند و اصلا به فکر مردم و مصرف کننده نیستند آن‌هم با آن پیشینه تاریخی که در ساخت مسکن مهر در گذشته در ساخت مسکن مهر از خودشان نشان داده و همه مردم هم یا خود دیده ویا از کسانی که ساکن در این ساختمانها هستند شنیدند که از چه مصالح و تجهیزات بی کیفیتی استفاده کردند و پول چند برابر گرفتند با این اوضاعی که آقایان انبوه ساز مسکن داخلی ایجاد کردند و به هیچ عنوان هم حاضر به همکاری با دولت نیستند دولت باید چه کار کند که قیمت مسکن را که بی دلیل چندین هزار برابر کردند را کاهش دهد پس اگر قرار باشد از چین ویا هرکجای دیگر هم که شده فکری به حال مردم که خانه ندارند بکند خدا خیرشان هم بدهد که به فکر ارزانی مسکن است و با مافیای انبوه سازان مسکن که خون مستأجران را میمکند مبارزه میکند
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شرکت های مهندسی ک چینط ان، کارگرای ساختمانم افغانی ان، خب همین کارها رو میکنید ک ایرانی ها بیکارن
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بیشترین گرانیها بخاطر وجود ارگانهای دلال است
علی دانا
۲۲:۴۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
به خدا باید کار رو به همین خارجی ها داد، مسکن مهر نشون داد که چقدر انبوه سازان دروغگو و تنبل و پررو و زیاده خواه هستند، اما برای مثال انبوه ساز ترکیه ای با چه سرعت و کیفیتی ساخت رو هم دیدیم.
حمایت از داخل درست، اما نه افراد بی دین و ایمان
امیر
۲۲:۴۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
همین کار رو تو خودرو هم انجام بدن
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
پس چی شد کار برای کارگر ایرانی ؟؟؟
چینی ها خودرو را هم بهتر و ارزانتر از ما می سازند
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
این قانون که کالاهایی که در کشور تولید میشن اجازه واردات داده نمیشه فقط برا خودرو ولوازم خاتگی اجرا میشه یعنی ما در زمینه ساخت مسکن نیروی داخلی نداریم در ضمن قرار نیست که بدهی های ما را کشور دوست وبردار با ساخت مسکن تهاتر کنه ؟؟!! من نمیدونم اگه تحریم ها هیچ اثری نداره چرا کشور دوست چین هم این تحریم ها را اجرا میکنه حتی به دوستانم نمیشه اعتماد کرد!!
حسن
۲۱:۵۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
با سلام ما در ایران مشکل مسکن نداریم مشکل سیاسیت گذاری غلط هست در یک شهر یک خانواده نباید بیش از یک خانه داشته باشد . در غیر این صورت دولت ده ملیون خانه هم بسازد بازهم کم هست چون خانه و ملک سر مایه هست . خانه و ماشین نباید سرمایه باشد ،اگر همین روند ادامه پیدا کند کل کشور تبدیل به خانه و ماشین خواهد شد و روز به روز گرفتاری و بیکاری و آلودگی افزایش خواهد یافت . بسیاری از افراد که چندین خانه دارند بازهم به فکر خرید خانه و ملک هستند دولت و قوه قضائیه فکری به حال این قضیه کنند.
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
پیمانکاری داخلی چون از خودشون سرمایه ندارن به مشکل میخورن میشه همون مسکن مهر که هنوز تکمیل نشده ولی چین سرمایه داره کار رو زودتر میده تحویل
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام
بسیار هم عالی ... فقط زودتر آقای رئیسی
مافیای خودرو و مسکن را فقط با چین میشه فرو ریخت
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
پیمانکاران واندوه سازان ۳۰ تا۴۰درصد میخان و همین باعث بالاتر رفتن قیمت تمام شده ی مسکن می شود ومردم قدرت خرید ندارند تازه بساز بفروش ها کاری به امنیت ساخت ندارند وچندان نظارتی بر ساخت نمی شود بنابراین یک رقابت با شرکت های خارجی ساختمان کار رو بهتر خواهد کرد شاید قیمت ها با جیب مردم همخوانی داشته باشد
ناشناس۹
۲۰:۳۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اگر خانه ساختنشان هم مثل ماشینهایشان باشد واویلا،ایران بعد چند سال به گورستان و خرابهای خانهای چینی تبدیل میشود
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شاهکار نمیکنند برای اینکه دزد ندارندکه بخواهند کم کاری کم فروشی و گران فروشی داشته باشند بخاطر همین ارزان می سازند
عبدالله
۲۰:۳۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معماران و مهندسین کشور ما که بطور متوسط متری ده میلیون میسازن (حداقل ۵۰درصد سود میگیرن) الان منافعشون به خطر افتاده که صداشون دراومده.
خب ارزون بسازن تا از چینیها دعوت نکنن!!!!!
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
یعنی بعد از ۲۵۰۰ سال تمدن شهرنشینی هنوز عرضه شهرسازی نداریم؟؟؟برید مشکل پیدا کنید؟خیلی ساده است کاملا هم مشخصه بدلیل نبود نظارت مناسب و قوانین سختگیرانه قوی به راحتی مصالح بی کیفیت وارد بازار میشه و از آنطرف افراد ناوارد و ناشی یا باصطلاح بساز و بفروش ها در نبود نظارت مناسب مسکن نامناسب می سازند و نهایتا با زیرمیزی پایان کار خودشون میگیرند و میفروشن به خلق الله
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
به نظرم اگه خونه ها رو به چینیا بدن قطعا از استاندارد های روز و کیفیت بیشتری استفاده میکنن و دزدی هم تو مصالح و مواد پیش نمیاد . مگه یه ایرانی بیفته وسطشون و راهو نشون بده . الانم نگین چینی کیفیت نداره . کیفیت اصلی کالاهای چینی به دست نامبارک وارده کننده و دلال ایارنی از درجه 1 به 5 نزول میکنه .
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
این چینی ها وجدانشون از بعضی ما ایرانی هابیدارتره بدید همینا درست کنن خداخیرتون بده
بختیاری
۲۰:۰۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چین اگه میتونست آزادراه تهران شمال را تکمیل میکرد.
......
۱۹:۵۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اینم از دولتی که می خواست برای کارگر ایرانی کار ایجاد کنه
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
از فرمایشات رهبری استفاده ابزاری نکنید ایشون در مورد کیفیت محصولات داخلی هم تاکید وسفارش داشتند وانکهی چقدر از پزشکان و افراد از رشته های دیکر وارد این شعل شدند
چرا باید انبوه سازان سود کلان ونجومی ببرند و ساختمان پر از عیب وایراد تحویل دهند.
اتفاقا تجربه خوبی هست اگر از چینی ها استفاده شود تا ثابت شود که ساخت مسکن را میتوان بامصالح بهتر وارزان تر تمام کرد. و انبوه سازان هم بابت منفعت طلبی و کم گذاشتن گوشمالی شوند.
تجربه خوبی است
درود بر دولت خوش فکر
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سازنده ایرانی جز دزدی و اذیت کردن مردم کاری نمی کنن
مرتضی
۱۹:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
قطعا ارزون تر نباشه با کیفت تر هست
رضا ت
۱۹:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چینیها بسازند بهتره چون ایرانی تو مسالح ساختمانی خیانت میکنه الان مسکن مهر هایی هستند هنوز تهویل نگرفته دیواراش ترک خوردن
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فارغ از صحت و سقم موضوع اولا
موضوع بزرگراه تهران شمال در دولت بی کفایت قبلی بوده و دولت قبل چینی ها رو تحویل نگرفت تا از توان و راهکارهای آنها استفاده شود. ثانیا
بااحترام به انبوه سازان داخلی متاسفانه سالهاست این قشر به بساز و بنداز معروف شدند!! چرا؟
بسیاری از این قشر محترم:
چرا از مصالح و کیفیت نداشتن کار تحویلی ساختمان سازان داخلی نگفتید؟
چرا از کم گذاشتن و سود زیادتر از حد بردن انبوه سازان نگفتید؟
از کم گذاشتن در سیستم آب و فاضلاب ،کاشی کاری، حتی دود کش درست و حسابی تعبیه نمی کنند چون لوله سیمانی کوچکتر و ارزان تر را می گذارند!! حتی برای نصب پکیج قصور این عزیزان دیده شده!! مگر نیست و ندید؟
چرا از تاخیر در تحویل ساختمان و بهانه جویی های داخلی ها نگفتید؟
چرا از منفعت طلبی و تحویل ساختمان پر از نقص و گرفتاری به مردم نگفتید؟ ساختمان نوساز باید مشکل فاضلاب داشته باشه؟ باید از پنجره آب باران بیاد داخل ساختمان؟
آیا حق نبود از اینکه انبوه ساز برای منفعت طلبی کابینت را به بهانه سلیقه ای بودن، نصب پکیج و رادیاتور و نیز نصب کولر و سیستم سرمایشی را به بهانه کاهش قیمت از مشتری دریغ می کند هم می گفتید؟
استفاده از مصالح بی کیفیت ، پاسخگو نبودن خسارت مردم بعد از چند سال مخصوصا در مواقعی که زلزله و یا اتفاقا دیگری این بی کیفیتی را برملا می کند را چرا نگفتید؟
آمار تعداد مهندسان مهم نیست مهم این است که چند در صدشان اولا غیر از مدرک مهارت و تخصص با تعهد شغلی دارند یعنی چند در صد از این عزیزان در قبال نشست دیوار ساختمان بعد از دوسال تعهد دارند خسارت و جبران کنند؟ چند در صد این افراد در مورد حفر چاه فاضلاب اطلاعات دقیق و درستی دارند و چقدر در این موضوع تعهد و نظارت دارند؟
جطور برای خودرو می گوئید از خارج وارد کنند تا رقابت باشد ولی برای ساختمان سازی و اینکه هر روز یک بهانه و " ان قلتی" در آوردن این انبوه سازان چنین حرفی نمی زنید؟
ضمنا رهبری در مورد تعهد داشتن کیفیت محصولات داخلی هم مطالب زیادی فرمودند که ذکر نکردید.
مطمئنم که این مطالب حق را منتشر نمی کنید.
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دیگه کمبودمون خانه های چینیه
خداوکیلی ولکنید
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اره مثل مسکن مهر ما سال۸۵ ثبت نام کردیم تازه یه خرابه بهمون دادن با کلی افزایس قیمت تازه ۳۰ تومن دیگه میخوان بخدا مهر ملاردیم واقعیت اینه که انبوه سازای ما نمیتونن تازه مسکن مهر حجمش یک پنجم ای طرحم نیست بابا مردم خونه میخوان پیمانکار ایرانی فقط پول میخوان اینقدر کندن خونه به ما نرسید رسید به نسل بعدم
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
انبوه سازان می خواهند رقیب نداشته باشند تا هرکاری دلشان می خواهند بکنند
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
واقعیتش نتیجه کار 500 هزار متخصص و انبوه سازان رانت خوار و بساز بفروش تو مسکن مهر احمدی نژاد قابل مشاهدس . یه پل رو دادن پیمانکار بسازه شهرستان رامهرمز از 10 سال قبل گیرشن.
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
از وقتی تو یه ستون ساختمان به جای ۴ تا میلگرد ۱۲ و ۱۴ قانون کردند برای یک طبقه ۸ تا میلگرد ۱۶ بکنند تو ستون و مسنی پدر همه در اومد
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معلومه این کاره نیستن این وزارت خونه ای ها من ساختمان سازم الان در مشهد هزینه ساخت متری 3تا4 میلیون تومان بدون احتساب زمین
شما کارخانه هایی مثل خانه سازی مشهد رو احیا کنید نصف قیمت چینی ها براتون خونه درست میکنن
بله پیمانکارانی ساختمانی که شما با اونا قرارداد می‌بندین سهم شما رو هم در نظر میگیرند
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معلومه این کاره نیستن این وزارت خونه ای ها من ساختمان سازم الان در مشهد هزینه ساخت متری 3تا4 میلیون تومان بدون احتساب زمین
شما کارخانه هایی مثل خانه سازی مشهد رو احیا کنید نصف قیمت چینی ها براتون خونه درست میکنن
بله پیمانکارانی ساختمانی که شما با اونا قرارداد می‌بندین سهم شما رو هم در نظر میگیرند
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معلومه این کاره نیستن این وزارت خونه ای ها من ساختمان سازم الان در مشهد هزینه ساخت متری 3تا4 میلیون تومان بدون احتساب زمین
شما کارخانه هایی مثل خانه سازی مشهد رو احیا کنید نصف قیمت چینی ها براتون خونه درست میکنن
بله پیمانکارانی ساختمانی که شما با اونا قرارداد می‌بندین سهم شما رو هم در نظر میگیرند
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خدا مارا از دست چینیها نجات بده
شهروند گمنام
۱۸:۲۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بسازبنداز ایرانی می ساخت می ریخت و ده ها نابسامانی داشت!
بسازبنداز چینی دیگه چی می شه؟!
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
مگه این مملکت خودش مهندس و کارگر نداره که میخواین چینی بیاربد به خودتون بیاید هیچی برای مردم نزاشتین یکم ادم وجدان داشته باشه بد نیس
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
شما به سابقه کارشون نگاه کن بهتر متوجه میشید
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اروپایی ها هم خودرو رو ارزان تر و البته باکیفیت تر از ایران می سازن. چطوره که فقط برای مسکن این استدلال رو دارن؟
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بعد از افغانی ها که کل کار ساختمانی را در دست گرفتن نوبت چینی ها هم شد ما مردم ایران هم فقط تماشا کنیم
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ما همان خانه های خشت و گلی قدیم را ترجیح میدهیم .. صفای اینکه خود ادم خونه داشته باشه بهتر از طبقه بیستم یک لانه .....
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
وقتی صنعت ساختمان های پیش ساخته سریع در ایران مورد بی رحمی و کم لطفی است چرا چینی ها تاج سر نباشند
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام اصلا وزیرراه وشهرسازی به حرف انبوه سازان نبایددقت کنه چون انبوه سازان درایران رقیب ندارندوباعث وضع موجود انبوه سازان اند.واسلام.
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خونه هامونم ترکیه و چین میسازه اونوقت حرف از تولید ملی ام میزنیم.
l
۱۶:۴۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
مطمئنا حضور یک رقیب خارجی قدرتمند باعث بروز شدن شرکتهای داخلی ، انتقال تکنولوژی و همچنین راهکارهای نوین خانه سازی که در حال حاضر فقط در شبکه های مجازی میتوان مشاهده کرد ودر عمل شرکتهای ساختمانی داخلی با تکنولوژی های قدیمی و منسوخ بدون استفاده از تکنولوژی روز اقدام به ساخت و ساز با زمان و هزینه های زیاد میکنند که لازم است در این زمینه یک تکانی به خودشان بدهند . بدون حضور رقیب قدرتمند خارجی وضعیت ساختمان همانند وضعیت خودروسازی شده .
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سازندگان داخلی به عللی همیشه هزینه ها را بالا می برند ویا کیفیت ساخت وسازشان خوب نیست همیشه پیمانکاران وانبوه سازان خیانت می کنند نمونه اش شهرکی هست که الان ما در ان سکونت می کنیم
تقی
۱۶:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام ،

می گویند برج میلاد را چوچانگ ، زن ارسطو ساخته .
علی
۱۶:۲۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اگر بتوان بخش خصوصی با علم جدید وارد ساخت مسکن کرد بسیار مفید است
منتظر
۱۶:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
جالبه!!! از سال 84 در مسکن مهر پرند ثبت نامه کردم هنوز واحدم را تحویل نگرفتم فقط بانک معظم!!! پیام داده بیا کارت قسط بگیر
دردت را به کی بگه خوبه؟
بعد ادعای آقایان گوش فلک را پر کرده
باشگاه پیامم را بی کم و کاست بگذار جان..