سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن آنفلوآنزا به گروه‌های آسیب پذیر در همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: شمار زیادی از افراد آسیب پذیر علیه آنفلوآنزا در این شهرستان نسبت به تزریق این واکسن اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد خیراندیش,رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: مددجویان بهزیستی از جمله گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر محسوب می‌شوند بنابراین ۷۷۰ دُز واکسن آنفلوآنزا برای مددجویان و کادر فعال در آسایشگاه شبانه روزی حضرت ابوالفضل، «مهرآوران»، «بهبود» و مراکز نگهداری سالمندان «آسایش» و «خورشید» اختصاص یافت.

او اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تزریق واکسن آنفلوآنزا به زندانیان و مادران باردار پرخطر در پایگاه الزهرا و کادر بهداشت و درمان در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: همچنین با توجه به محدودیت سهمیه به افراد دارای بیماری‌های خاص از جمله بیماران پیوندی، دیالیزی و اچ. آی. وی مثبت نیز واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌شود

خیراندیش درباره واکسن کرونا آسترازنکا نیز گفت: متقاضیان نوبت اول واکسن آسترازنکا می‌توانند تا تاریخ ۱۰ آبان امسال به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون واقع در عین القضات، شهیدهزاره در شهرک مدرس، بهورزی (کلینیک شیخ الرئیس سابق) و تالار قرآن مراجعه کنند.

او ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت فاصله زمانی بین نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا بین هشت تا ۱۲ هفته است و افرادی که در نوبت اول، واکسن آسترازنکا دریافت کردند بعد از گذشت هشت هفته می‌توانند برای تزریق نوبت دوم به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا در همدان مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: علاوه بر افراد بالای ۱۸ سال با توجه به بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال علیه کرونا هم در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌شود.

خیراندیش افزود: از ابتدای آبان ماه سال جاری شرط حضور کارکنان دولت در محل کار، ارائه کارت معتبر دریافت حداقل یک دوز واکسن کرونا است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.