سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات 85 میلیون دلاری تعاونی های هرمزگان

تعاونی های هرمزگان رتبه برتر در صادرات را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگانمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از شهریور ماه پارسال تا شهریور ۱۴۰۰، تعاونی‌های هرمزگان بیش از ۸۵ میلیون دلار کالا صادر کردند.
هادی ابراهیمی در نشست با تعاون‌گران برتر هرمزگان افزود: سه هزار تعاونی هرمزگان در ۱۴ رشته فعالیت می‌کنند که حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهند.
وی با بیان این که حدود ۲۰ درصد تعاونی‌های برتر کشور در هرمزگان مستقر هستند، گفت: چهار تعاونی استان در جشنواره ملی تعاونی‌های کشور رتبه برتر را کسب کردند که نشان از توان بالای تعاونی ها در هرمزگان است.
ابراهیمی با بیان اینکه هرمزگان امسال در سطح کشور رتبه اول را از لحاظ دارا بودن تعاونی‌های برتر کسب کرد، افزود: فعالیت تعاونی‌ها در زمینه های میزان فعالیت اقتصادی، رشد اقتصادی و نظم در برگزاری مجامع رصد و ارزیابی می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فعالیت های اقتصادی در قشم، بنادر و بخش صیادی برعهده تعاونی ها است، گفت: همه ظرفیت بخش حمل و نقل دریایی هرمزگان در اختیار تعاونی‌های
قرار دارد.
وی افزود: هر ساله بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در هرمزگان از طریق تعاونی‌های به اعضا واگذار می‌شود که اکنون به جزء ۲ تعاونی که دچار مشکل حقوقی هستند، همه تعاونی‌ها واگذاری مسکن به اعضا را انجام داده‌اند.
ابراهیمی با بیان اینکه تعاونی‌های توسعه و عمران در شهرستان های بندرعباس، قشم و میناب تاسیس شده است، گفت: این ظرفیت وجود دارد که برای تحقق ساخت یک میلیون واحد مسکن در کشور از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استفاده کرد.
وی گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای کاهش فقر و افزایش عدالت اجتماعی تعاونی‌های توسعه و عمران است که حداقل پنج درصد از جمعیت شهر عضو آن می شوند و درآمد آن نیز صرف خدمات رسانی به مردم همان شهر می‌شود.
انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.