به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اکبری معاون راهداری سازمان حمل و نقل و راهداری کشور در سفر یک روزه به اصفهان و در سفر به شهرستانهای استان از وضعیت راههای شهرستانهای شمال و شرق اصفهان بازدید کرد. سفر به نطنز، اردستان و نائین از برنامههای حضور یک روزه این مقام مسئول در اصفهان بود که ضمن بازدید از راههای بین شهری و روستایی دیداری نیز با نمایندگان مجلس و فرمانداران این شهرستانها داشت.
معاون راهداری سازمان حمل و نقل و راهداری کشور شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات محورهای مواصلاتی اردستان با اشاره به اینکه استان اصفهان به دلیل وضعیت جغرافیایی دارای بیشترین محورهای مواصلاتی کشور است، اظهار داشت: این امر سهم این استان در چالشهای حوزه راهداری را نیز افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه اعتبار سازمان راهداری در مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: این اعتبار در برابر میزان خرابی جادهها در کشور ناچیز است و از این رو پیمانکاران نیز کمتر تمایل به فعالیت در این بخش دارند.
اکبری تصریح کرد: برای مثال به منظور اجرای روکش آسفالت ترانزیت محور بادرود به اردستان و نائین علی رغم تأمین اعتبار چهار بار مناقصه برگزار شد، اما موفق به انتخاب پیمانکار نشدیم.
وی گفت: در ادامه با برنامهریزی صورت گرفته قرار بر این شد تا این پروژه پس از زیرسازی باند دوم زواره به اردستان در دستور کار قرار گیرد.
پیش بینی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژههای راهداری اصفهان
معاون راهداری سازمان حمل و نقل و راهداری کشور با اشاره به اینکه با رایزنیهای صورت گرفته با استانداری اصفهان برای بهبود وضعیت راههای این استان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: قرار است ۴۰ درصد از این اعتبار از محل بودجه استانی و ۶۰ درصد از منابع ملی تأمین شود.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان برای بهبود وضعیت راههای استان اصفهان تخصیص یافته است.
اجرای ۳۰۰ پروژه راهداری در اصفهان
اکبری تعداد طرحهای راهداری در استان اصفهان را ۳۰۰ عدد اعلام کرد و ابراز داشت: اعتبار پیش بینی شده برای بهره برداری از این طرحها نیز یک هزار میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان خرابترین جادههای کشور را دارد، اضافه کرد: یک هزار کیلومتر از جادههای استان نیازمند روکش آسفالت است.
معاون راهداری سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هزینه بازسازی آسفالت ضروری در استان اصفهان را پنج برابر اعتبار موجود دانست و افزود: کمبود اعتبار اجرای این طرحها را زمان بر کرده و در این شرایط هر روز به میزان این محورها افزوده خواهد شد.
وی همچنین به لزوم استانداردسازی آسفالت جادههای روستایی در اردستان تاکید کرد و گفت: برای این امر طی چند روز آینده ۲۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی این شهرستان برای روکش آسفالت گرم به مناقصه گذاشته میشود و در کنار این پروژه روکش کمربندی اردستان نیز تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام