سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی اراضی ۲ آب بندان در روستا‌های لاهیجان

بیش از ۳۱ هزار متر مربع از اراضی ۲ آب بندان در شهرستان لاهیجان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدجواد علیزاده، مدیر منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل از رفع تصرف و آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر مربع از اراضی آب بندان در ۲ روستای چفل و سراجار شهرستان لاهیجان خبر داد.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانال ها، بستر رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و حریم دریاها) گفت: طرح شکایت این امور علیه یک نفر شخص حقیقی که نسبت به تصرف از طریق تفکیک و تغییر کاربری در بستر آب بندان روستای چفل در شهرستان لاهیجان اقدام کرده بود، انجام شد.

او افزود: پس از طرح شکایت، انجام پیگیری و أخذ دستور از مقام قضایی شهرستان لاهیجان بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با هماهنگی نیروی انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت تقربی حدود ۳ هکتار رفع تصرف و آزادسازی شد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: مورد مشابه دیگری نیز حسب طرح شکایت این امور علیه یک نفر شخص حقیقی دائر بر تصرف آب بندان واقع در روستای سراجار لاهیجان دریافت شد.

علیزاده تصریح کرد: تصرف اراضی این آب بندان به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع از طریق تغییر کاربری و کشت برنج انجام شده بود که پس از رسیدگی در شعبه دوم دادگاه بخش رودبنه شهرستان لاهیجان و صدور حکم با هماهنگی عوامل انتظامی، این اراضی آزادسازی شد.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.