سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت در استان ۳۰ هزار هکتار بود که این آمار امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی سامانه اطلاعات جغرافیایی در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: این سامانه در امر تجزیه و تحلیل مکانی می‌تواند به مدیریت اصولی کشاورزی چهارمحال و بختیاری کمک کند.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری تولید شده است.


بیشتر بخوانید


ابراهیمی با بیان اینکه ۴۶۲ دستگاه مکانیزاسیون به استان اضافه شده است، عنوان کرد: ۵۲ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات کشاورزی هزینه شده است.

او تصریح کرد: سطح زیر کشت در استان بیش از ۳۰ هزار هکتار بوده است که این مهم امسال هفت هزار هکتار افزایش یافت.

ابراهیمی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که هزار و۴۰۰ مورد از آن‌ها خاصیت دارویی دارند، اظهار کرد: ۲۰ مورد از این گیاهان دارویی ارزش اقتصادی دارد.

او با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفته است.

ابراهیمی به کاهش بارندگی‌های بهاره و تأثیر آن بر تولیدات دیم استان اشاره کرد و گفت: تولیدات دیم چهارمحال و بختیاری به دلیل سرمازدگی و کاهش بارندگی به صفر رسیده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.