سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

جایگاه دوم استان گیلان در پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان پس از هرمزگان در جایگاه دوم بالاترین پوشش واکسن کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۸.۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دُز نخست واکسن کرونا و همچنین ۵۳.۴ درصد آن‌ها هر دو دُز این واکسن را دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون کرونا در گیلان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: گیلان پس از هرمزگان در جایگاه بالاترین استان در پوشش تزریق واکسن کرونا قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در فرایند راه‌اندازی مراکز و تزریق واکسن به گیلانیان، علاوه بر کادر بهداشت و درمان، سپاه پاسداران، بسیج و هلال احمر نیز مشارکت فعال داشتند که زحماتشان بسیار تحسین‌برانگیز و شایسته تقدیر است.

سالاری با اشاره به دپوی کافی واکسن در استان گیلان گفت: در روز‌های نخست تزریق واکسن کرونا به دلیل استقبال و کمبود واکسن و گا‌ها کافی نبودن مراکز واکسیناسیون، مردم به زحمت افتادند که باید از صبر و حوصله آن‌ها تشکر کرد.

افزایش مجدد تعداد بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های گیلان

او با اشاره به احتمال پیک ششم کرونا در گیلان افزود: شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و می‌طلبد مردم و عوامل اجرایی واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علیرغم تأثیر مؤثر و غیرقابل‌انکار واکسن کرونا، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند، تصریح کرد: تزریق هر دو دُز واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ۲ راهکار عملی ایمن شدن در برابر کرونا است و توصیه می‌شود مردم این ۲ مهم را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.