سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک‌هزار و ۵۴۵ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت:یک‌هزار و ۵۴۵ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در استان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نادر اصغرپور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی  گفت:با بهره برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۴۳ هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

اوبا بیان اینکه از مجموع این طرح‌ها، ۹۳۶ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داردافزود: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۸۱ فقره جواز تاسیس صادر شده که از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ فقره جواز تاسیس ایجادی و ۱۲۴ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای است.

اوبا اشاره به رشد ۳۳ درصدی صدور جواز‌های تاسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: این موضوع نشان از علاقه مندی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی بوده و بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات حاصل از بازیافت لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی از جمله گروه‌های صنعتی هستند که بیشترین میزان صدور جواز‌های تاسیس ایجادی را به خود اختصاص داده اند.

اصغرپور یادآوری کرد: میزان صدور جواز‌های تاسیس توسعه‌ای در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته که نشانگر توجه واحد‌های صنعتی استان به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.