سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفتر حقوق بشر تعز جنایت‌ ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان را محکوم کرد

دفتر حقوق بشر در استان تعز یمن جنایت‌های کشور‌های ائتلاف متجاوز علیه غیرنظامیان یمنی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الخبر الیمنی، دفتر حقوق بشر در استان تعز بار دیگر ادامه جنایت‌های نیرو‌های ائتلاف (سعودی) در هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی در این استان را محکوم کرد.

دفتر حقوق بشر تعز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این جنایت‌ها در چارچوب حملات نیرو‌های ائتلاف سعودی و هدف قرار دادن دائمی غیرنظامیان و مناطق مسکونی در استان تعز صورت می‌گیرد.

دفتر حقوق بشر تعز در این بیانیه نیرو‌های ائتلاف سعودی در تعز را مسئول این جنایت‌ها دانست و سکوت جامعه بین المللی در برابر این جنایت‌ها را که جان شهروندان بی گناه را هدف قرار می‌دهد و به آنان آسیب می‌زند، محکوم کرد. بنابراین گزارش نیرو‌های ائتلاف سعودی در استان تعز با شلیک خمپاره به منطقه الاعدون در شهرستان التعزیه که به کشته شدن یک زن پنجاه ساله منجر شد، جنایت جدیدی علیه غیرنظامیان مرتکب شده اند.

جنگنده‌های سعودی در هفت سال گذشته بیش از ۲۷۰ هزار بار یمن را بمباران کرده‌اند، با این حال صد‌ها عملیات هوایی طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در این آمار نیامده است. همچنین از ابتدای سال میلادی جاری هزار بار مناطق مختلف یمن مورد حمله جنگنده‌های سعودی واقع شده‌اند.

وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایات ائتلاف متجاوز در شش سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: هزاران حمله نظامی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن منجر به کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.