سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛

تعیین حریم ۳ بنای تاریخی در شهرستان زاهدان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان ۳ بنای تاریخی در شهرستان زاهدان تعیین حریم می‌شوند.

مجید کلانوری معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار کرد: عملیات تعیین حریم ۳ بنای تاریخی با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و به سرپرستی محسن کیهان‌پور با همراهی دانشجویان رشته حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی انجام می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این بنا‌ها شامل ساختمان قدیمی جهاد کشاورزی، دانش‌سرای قدیم و حسینیه یزدی‌های زاهدان می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی تعداد ۵۷ اثر در سطح استان تعیین حریم شدند و هفت اثر دیگر نیز در حال بررسی، مطالعه و طی‌کردن مراحل قانونی برای تعیین حریم هستند.

کلانوری خاطرنشان کرد: ساختمان قدیم جهاد در سال ۸۷ با شماره ثبتی ۲۴۶۸۲، دانش‌سرای قدیم در سال ۸۴ با شماره ثبتی ۱۴۰۲۸ و حسینیه یزدی‌ها نیز در سال ۸۴ با شماره ثبتی ۱۴۱۱۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.