سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف بیش از ۱۰۰ طرح راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

طی برگزاری نشست‌های حل اختلاف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، ۱۶۰ قرارداد مربوط به طرح‌های صنعتی راکد و رها شده در مساحتی به میزان ۱۰۰ هکتار، تعیین تکلیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی بهرامی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مانند سال گذشته به‌استان‌ها ابلاغ شده است تا با توجه به کمبود زمین صنعتی در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور استان، قرارداد‌های راکد و بلاتکلیف فسخ و آن قرارداد‌ها مجددا به چرخه صنعت و تولید استان بازگردانده شوند تا از این طریق بتوان زمینه اشتغال جوانان و کارآفرینان و جذب سرمایه گذاران جدید در استان را فراهم کرد.

او افزود: نشست‌های حل اختلاف و داوری به منظور تعیین تکلیف؛ پیگیری و بررسی حقوقی قرارداد‌های واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تشکیل شده و با متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز و پایان کار اقدام ننموده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکرده باشند و زمین‌های خریـداری شـده را راکـد نگه دارند، طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچک‌های و شهرک‌های صنعتی ایران تعیین تکلیف می‌شوند.


بیشتر بخوانید



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از ظرفیت موجود در شهرک‌ها برای ایجاد واحد‌های صنعتی در اولویت قرار دارد، از این رو میزان پیشرفت عملیات اجرایی طرح‌ها و نیز ساخت و ساز واحد‌های صنعتی به دقت کنترل و پایش شده و اگر چنانچه اقدامی از سوی طرف‌های قرارداد در مهلت‌های مقرر قانونی انجام نگیرد، بر اساس ضوابط و قوانین موجود نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام خواهد شد.

بهرامی زاده بیان کرد: از آنجا که برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها هزینه‌های هنگفتی شده است، با کمک و همراهی مجموعه دستگاه‌های نظارتی به خصوص دادگستری کل و دادستانی مرکز استان اجازه نمی‌دهیم تا اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط عده‌ای سودجو بدون ساخت و ساز رها شده و وارد فعالیت‌های سفته بازی و دلالی شود.

زمین‌های در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته و از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحد‌های صنعتی تعلق دارد.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.