سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به کجا رسید؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آمادگی جدی برای پیگیری و رفع مشکلات در خصوص قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تبدیل وضعیت ایثارگران موضوعی است که افراد مشمول بدلیل اینکه سازمان‌های مربوطه به قانون‌های تبدیل وضعیت ایثارگران عمل نمی‌کنند، شاکی هستند و طبق پیگیری‌های انجام شده، دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل در این امور، به دلایل مختلف با کارشکنی‌ها، سدی را مقابل افراد شامل این طرح قرار داده‌اند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران اظهار کرد: ما به تازگی گزارشی راجع به همین موضوع به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داده ایم و در هیئت وزیران نیز بررسی شده است، خدمات ما جامع بوده و فارغ از مذهب و دین است.

نکته حائز اهمیت در مطلب فوق، پیگیری بنیاد شهید برای به ثمر رساندن تبدیل وضعیت ایثارگران است همچنین وحدت ادیان در دوره دفاع مقدس چنان باشکوه بود که تا امروز هم مورد توجه مسئولیت قرار گرفته و تفاوت‌های دینی و مذهبی برای تبدیل وضعیت ایثارگران خللی را ایجاد نمی‌کند.

سردار حسن‌زاده مدیر کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و ایثارگران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تبدیل وضعیت ایثارگران بیان کرد: به استناد بند "د" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و به تبع آن بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور کلیه دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلف‌اند نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی کلیه مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور به صورت تمام وقت شاغل هستند و رابطه شغلی آن‌ها به صورت آزمایشی (رسمی آزمایشی)، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی است، به صورت استخدام رسمی اقدام کنند.

وی افزود: از زمان ابلاغ قانون و دستورالعمل اجرایی آن، بنیاد شهید و امور ایثارگران در چندین نوبت با کلیه دستگاه‌های مشمول مکاتبه کرده و مراتب اجرای قانون مزبور را به معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌ها یادآور شده است.

اخیرا نیز دیوان عدالت اداری نامه ای به سازمان اداری و استخدامی برای پیگیری وضعیت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران ارسال کرده که متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لطیفی

ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور

سلام علیکم

احتراماً در راستای تأکیدات رؤسای محترم قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری و در اجرای وظایف محوله به این معاونت مبنی بر پیشگیری از طرح دعاوی معروض می‌دارد مطابق بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ناظر به تبصره یک بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه و استفساریه مورخ ۲۷/۰۷/۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های دولتی مکلف به تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشند و نظر به این که شعب دیوان عدالت اداری نیز در اجرای این حکم قانونی در پرونده‌های متعدد از جمله کلاسه های ۹۹۰۹۹۸۰۹۰۴۱۰۱۵۶۷ و ۱۴۰۰۳۱۹۲۰۰۰۰۵۰۶۵۳۹ (تصاویر پیوست) رأی قطعی به ورود شکایت و تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول صادر نموده‌اند، و بر اساس تبصره ماده (۱۱) قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری؛ پس از صدور حکم و قطعیت آن مرجع محکوم علیه علاوه بر اجرای حکم، مکلف به رعایت مفاد آن در تصمیمات و اقدامات بعدی خود در موارد مشابه می‌باشد، و عدم ایفای این تکلیف قانونی ضمن ایجاد نارضایتی موجب تضییع حقوق ذی‌نفعان و جامعه محترم ایثارگران و نتیجتاً طرح دعاوی موردی در دیوان عدالت اداری را به همراه خواهد داشت، لذا به منظور صیانت از حاکمیت قانون، جلوگیری از تضییع حقوق مشمولان و ذی‌نفعان و پیشگیری از طرح شکایات موردی، ترتیبی اتخاذ شود تا مطابق قوانین مذکور، احکام مقنن راجع به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران توسط کلیه دستگاه‌های مشمول اجرایی گردد.

غلامرضا مولابیگی- معاون حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری

افراد برای اینکه سوالات و مشکلات را مورد بررسی قرار دهند، می‌توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار اقدام کنند. به همین منظور، ایثارگران جهت اخذ معرفی نامه به منظور تائید ایثارگری خود نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد نداشته و می‌توانند از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار به صورت برخط نسبت به درخواست خود اقدام کنند؛ بنابراین طبق گفته مسئولین، بنیاد شهید و امور ایثارگران کار اصلی را یعنی پیگیری موضوع از دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای تحقق این موضوع به نحوه احسن انجام خواهد داد تا قانون تبدیل وضعیت استخدامی بر اساس ماده‌های تصویب شده اجرایی شود.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۳۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. من کارمند بازنشسته بانکی هستم..چهار مرتبه به جبهه حق علیه باطل اعزام شدم..ماهیانه یک میلیون و چهارصد هزار ریال بابت ایثارگری به .فیش حقوقی. ام واریز می شد. همین‌که بازنشسته شدم این مبلغ را هم قطع کردنند کسی هم نیست که جواب بدهم لطفا شما پیگیری..
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
تکلیف کسی که پدرش یک سال یا بیشتر ایثارگری داره اما به خاطره یک سری شروط که پیش رو گذاشتن نمی تواند از این بخش نامه تغییر وضعیت استفاده کنه مثلان گفتن سه چهارم از این مدت باید داوطلبانه باشد چرا ان بنده خدایی که در ان دوره در زمان جنگ در یه استان یا شهرستانی به عنوان نیروی کادر رسمی انجام وظیفه کرده اما الان به خاطر سه چهارم داوطلبانه نتواند واسه تغییر وضعیت استخدامی فرزندش از ایثارگریش استفاده کنه
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام بفرمایید آنان کهنه فرزند شهید هستند نهفرزند ایثارگر هستند چه خاکی بر سرشان بریزند.شما بگید که آیا ما فرزندان ایران نیستیم.پس ما ها یکجا جمع کنید و به گلوله ببندید تا بمیریم و اینقدر عذاب نکشیم.
فرخی
۰۹:۵۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
با سلام از اول سال که بخشنامه اجرایی قانون ابلاغ شده، معاونت منابع انسانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم در جریان بوده و حتی قبلش و چند تا از نور چشمیارو تبدیل وضعیت کردن اما بقیه را اقدامی نمیکنن. خواهشن فریاد دادخواهی و تظلم خواهی ما را هم به گوش مسئولین برسونید.
هموطن شرکتی
۰۷:۵۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام چرا همه نیروهای شرکتی (کسانی که سابقه بالا دارند+ایثارگران را همزمان با هم رسمی نمی کنند؟ چرا باعث ایجاد تنش و تبعیض می شوند ؟ با این رفتار فقط مردم به خانواده شهدا و ایثارگران بدبین می شوند (چرا که فکر می کنند همه فقط برای منفعت و ریا جهاد می کنند نه بخاطر رضای خدا و مردم ) و حق بقیه که در آن ارگان سالیان سال زحمت کشیدند پایمال می شود و ایثارگران که پدرانشان سالیان پیش بخاطر خدا جنگیدند (بدون چشمداشت ) اکنون بدون سابقه و مدرک رسمی شوند آیا این انصاقه ؟؟؟
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بنده شاغل شهرداری .خرمشهر هستم .یک ساله که مدارک دادیم ولی .تا الان هیچ خبری نیست
بهنام امینی
۰۹:۱۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
با درود من ده سال در پالایشگاه های پارس جنوبی کار میکنم فرزند جانباز هستم الان چند بار تاییدیه از بنیاد شهید بردم برای امور کارکنان گفته شده تو سامانه وزارت نفت ثبت شده اما هنوز خبری نیست خواهش میکنم پیگیری کنید تو وزارت نفت تبدیل وضعیت انجام نشده متاسفانه
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در آموزش وپرورش چطور شد
اله یاری
۱۸:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سلام دلیل بلاتکلیفی تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران آموزش پرورش چیست سه ماه هست پرونده تشکیل دادیم ولی همینطور بلاتکلیف مونده کسی هم جوابگو نیست
موسوی
۲۱:۴۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
سلام علیکم فرزندجانباز۵۰درصدهستم مدت ۱۷سال است نیروی شرکتی حرم امام رضا(ع) هستم متاسفانه درآستان قدس رضوی نیروهای ایثارگرراتبدیل وضعیت نکرده ومیگویندآستان قدس انجام نمیدهدلطفابه گوش مسئولان برسانید
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
عمل نمی کنند
و فایده نداره