سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰۰ هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر این استان به زیر کشت گندم رفته است.

امان اله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در برنامه جهاد کشاورزی است که کشت گندم امسال در سطح ۶٧ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان انجام شود که امیدواریم با آورد رودخانه هیرمند در منطقه سیستان این مهم محقق شود.

وی ادامه داد: تاکنون ٢ هزار تن بذرگندم و بیش از ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شرکت خدمات حمایتی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است کشاورزان در زمان کشت گندم از نظرات کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بهره گیرند.

وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته ۶٧ هزار و ٨۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت ارقام مختلف گندم رفته بود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ دی ۱۴۰۱
بخدا ظلم هستش ، استانی که با بی آبی دست و پنجه نرم میکند و مردم آن آب شرب ندارند با چه استدلال و منطقی اجازه کشاورزی را میدهید ...