سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شورای شهر نباید در انتصابات شهردار دخالتی داشته باشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:اصولا شورای شهر نباید در انتصابات دخالتی داشته باشد زیرا مسئولیت آن با شهردار است .

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره  انتصاب یکی از نزدیکان شهردار به عنوان مشاور، اظهار کرد: من در جریان نبودم و باید بپرسم، البته این موضوع را شنیدم که لازم است پرس و جو کنم.

وی ادامه داد:این انتصاب براساس نسبت و... نبوده، اما باز هم سوال می‌کنم، یکی از نزدیکان هم می‌تواند جایگاهی داشته باشد، اما به شرطی که توان و قابلیت پذیرش مسئولیت را هم برخوردار باشد.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: اصولا شورای شهر نباید در انتصابات شهردار دخالتی داشته باشد، زیرا مسئولیت آن با شهردار است همچنین من در دوره‌های قبل حتی یک نفر را هم معرفی نکرده ام، زیرا باید شهردار این کار را انجام دهد، اما نظارت بحث دیگری است.

چمران گفت: مشورت هم که با اعضا انجام می‌شود، اما اینکه فردی را معرفی کنند خیر، زیرا تخلف است، تعارض منافع با انتصاب نزدیکان تفاوت دارد، هرچه قانون هست باید اجرا شود و شهردار و غیرشهردار تفاوتی نمی‌کند.

وی افزود: هرکسی را شما در جایگاهی بگذارید، تعدادی موافق و مخالف دارد، اما اگر در انجام کار توانایی لازم نداشت شورا می‌تواند سوال و تذکر انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران درباره تصویب طرح یک فوریت سیاست‌های حاکم بر بودجه سال آینده گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دعوتی از مدیرعامل برق منطقه‌ای و دو تن از شهرداران تهران داشتیم که  به علت کمبود وقت قرار شد معاون حمل و نقل در این جلسه حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: در این جلسه شورا یک فوریت سیاست‌های حاکم بر بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب شد و ان‌شالله در جلسه یا هفته بعد این متن وارد دستور جلسه می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر مردم چه زمانی شاهد اتوبوس‌های جدید و مترو‌ها هستند، گفت: شورا و شهرداری تلاش‌های خود را انجام داده و مرتبط با وزرای مربوطه و رئیس جمهور مطرح شده است. همانطور با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته قرار شد ۶۰۰ واگن به مترو اضافه شود.

چمران با بیان اینکه خرید واگن بعد از دو سال به دست ما می‌رسد، تصریح کرد: در حال حاضر بعد از خرید واگن، دو سال بعد این خرید به دست ما می‌رسد و فوریتی نیست.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم ۶۰۰ واگن و ۲۰۰۰ اتوبوس وارد کنیم، کار مهمی انجام دادیم، افزود: تلاش می‌کنیم که این کار انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.