سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنددار شدن همه زمین‌های ملی استان گیلان

معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان از سنددار شدن همه زمین‌های ملی گیلان در بهار ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آقایی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری گیلان در نشست تعین تکلیف زمین‌های ملی استان گفت: ۷۵درصد از کار سند دارشدن و ثبیت اراضی استان انجام شده و بقیه تا بهار ۱۴۰۱ به پایان میرسد.

او افزود: با اجرای طرح کاداستر که زمین‌های ملی و مثتسنیات استان در آن تعیین تکلیف می‌شود باعث کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود که مربوط به تصرف عرصه‌های ملی است.

آقامیری، دادستان مرکز گیلان هم در این نشست گفت: در طرح کاداستر که از سال ۹۳ اجرا شد قرار بود سازمان‌ها و ادارات زمین‌های تحت مالکیت خود را در مدت دوسال مشخص و به سازمان ثبت اعلام کنند که متاسفانه تا الان طوا کشیده است.

او افزود: متاسفانه در این سال‌ها بسیاری از تالاب‌ها واگذار شده است و مشخص هم نیست که مالکیت این تالاب‌های واگذار شده با کدام سازمان است.

اختری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این نشست گفت: از مجموع ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار استان یک میلیون هکتار ملی است که کار تثبیت ۷۵ درصد از اراضی انجام شده و تنها ۳۹۹ هکتار باقی مانده که در دست اقدام است.

نوذری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان تصریح کرد: ما قرارداد‌های لازم را برای سند دار کردن زمین‌های استان انجام دادیم متاسفانه سازمان‌هایی که این اراضی در تملک انهاست همکاری و پیگیری لازم را انجام نمیدهند و گرنه تعیین تکلیف اراضی ملی خیلی زودتر به اتمام میرسید.

 

 

انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.