سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود مربی و داور مهم‌ترین چالش بسکتبال استان سمنان است

نایب رئیس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: کمبود مربی و داور در کنار کاهش تعداد بازیکنان چالش‌های رشته بسکتبال استان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،بنفشه سمندی نایب رئیس هیات بسکتبال استان سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی مانع از تمرینات مستمر ورزشکاران شد این درحالیست که بر خلاف سال‌های گذشته، در چند سال اخیر استقبال از رشته بسکتبال در استان بسیار کم شده است.

او افزود: تیم مردان استان در رده سنی بزرگسالان سال گذشته در لیگ‌های کشوری نماینده داشت، اما متاسفانه تیم بانوان در لیگ‌های کشوری حضور ندارد که بیانگر نبود شرایط مساعد در رده بانوان است.

نایب رئیس هیات بسکتبال استان سمنان ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون سراسری و تغییر وضعیت استان به زودی مسابقات لیگ استانی برگزار می‌شود و در پایان بازیکنان برای تشکیل تیم استانی و شرکت در لیگ‌های کشور انتخاب می‌شوند.

سمندی ابراز داشت: مسابقات سه نفره و مهارت‌های فردی در کنار میزبانی از مسابقات رده سنی امید فعالیت‌های ۲ سال اخیر بسکتبال استان سمنان بوده است.

او با اشاره به نبود بازیکن در سطح استان عنوان کرد: حضور ورزشکاران علاقمند رشته بسکتبال منجر به فعالیت مربیان می‌شود و راه حل مشکل نبود استقبال برای بسکتبال استعدادیابی در شهرستان‌ها و مدارس است که درصورت برنامه‌ریزی و استعدادیابی اصولی تا پنج سال آینده رشته بسکتبال در استان پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

نایب رئیس هیات بسکتبال استان سمنان خاطر نشان کرد: شهرستان‌ها باید به دنبال تغییر مسیر خود باشند و مشکل مربی را با دعوت مربی از شهر‌های همجوار حل کنند.

او در خصوص نبود سرمایه‌گذار و مشکلات مالی افزود: حضور در لیگ‌های کشوری نیازمند حمایت مالی سرمایه‌گذاران است و با توجه به تعدد سالن‌های بستکبال استان نیاز به حمایت برای تهیه امکانات و تجهیزات است.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.