سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش مجازی باید تداوم داشته باشد

یونسیان گفت: هنوز ما جامعه را مصون نمی‌دانیم  زیرا تا امروز ۳۰ درصد جمعیت به دو هفته از مصون بودن دوز دوم خود رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کرونا در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران درباره تاثیر منع تردد شبانه اظهار کرد: منع تردد شبانه در برخی از کشورهایی که زندگی شبانه دارند احتمالا برای آنها تاثیر گذار بوده، اما در جامعه ما مطالعه ای که نشان بدهد این موضوع تاثیری داشته است و ارزیابی کرده باشند من تا به حال ندیدم.

او درباره بازگشایی مدارس همزمان با هشدارهای وزارت بهداشت در خصوص پیک ششم کرونا بیان کرد: مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از ارگان ها تمایل به بازگشایی دارند اما باید توجه داشت ستاد کرونا یکی از این موارد را در اولویت خود قرار دهد، اولویتی که بالاترین اهمیت و ضرورت و در عین حال کمترین آسیب را به انتقال کرونا می گذارد.

آموزش مجازی باید ادامه پیدا کند

او در ادامه افزود: مجامع معتبر و علمی داخلی و خارجی بیان کردند ۲ الی ۴ هفته زمان بدید که این محدودیت ها برداشته شد چقدر توانست تاثیرگذار باشد، اگر اوضاع رو به بهبودی رفت الباقی ارگان ها نیز به ترتیب باز شود.

یونسیان ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ در کشورهایی همانند آفریقا و کشورهایی که وضعیت معیشتی آنها ضعیف تر بود و تا جایی که وضع آب و هوا کشورشان اجازه می داد بخشی از دانش آموزان در فضای روباز آموزش می دیدند، شاید می توانستیم سالن های ورزشی که در راستای کرونا متضرر شده اند را در این ایام وارد چرخه آموزش کشور می کردیم .

پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه تهران درباره آخرین عملکرد درباره بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ای مبنی بر بازگشایی مدارس از وزارت بهداشت دریافت کرده و وزارت آموزش و پرورش با محوریت این شیوه نامه ها الگوها و اولویت های بازگشایی را ابلاغ کرده است.

او ادامه داد: ما به سمت آموزش های ترکیبی خواهیم رفت، یعنی برای مدارس یک استانداردی تعریف شده که کلیه سلامت مدرسه با اختیارات کاملی که به شورای مدرسه داده شده برای هر مدرسه تصمیم می گیرد، از یک روز مدارس باز می شوند صحت ندارد.

یونسیان ادامه داد: سلامت دانش آموزان و کارکنان مهم است، اما نگرانی ما سلامت اصلی جامعه است که دانش آموزان ممکن است عفونت را در کشور انتقال دهند.

دانش آموزان از نظر ابتلا به فرم های شدید و مرگ آنقدر خطر آنها پایین است که حدود ۷ تا ۱۷ سال ۱۰۰۰ برابر خطر آنها کمتر از خطر جمعیت افراد بالای ۸۰ سال است .

واکسیناسیون کودکان شرط بازگشایی مدارس نیست 

خطر ابتلا کودکان نسبت به ویروس کرونا تا بیماری آنفولانزا به نسبت کمتر است، حتی در هیچ کدام یک از کشورها برای کنترل ویروس کرونا مشروط به واکسیناسیون دانش آموزان نیست و معتقدند باید واکسیناسیون جامعه به حدی برسد، در دنیا هنوز واکسن مناسبی در دنیا برای دانش آموزان نداریم، لذا واکسیناسیون کودکان شرط بازگشایی مدارس نیست .

دری، در راستای بازگشایی مدارس تصریح کرد: تمامی بازگشایی مدارس ها مدیریت شده است و برای بازگشایی مدارس در آبان ماه کارها به صورت ترکیبی خواهد بود و اگر مدارسی اعلام کند تمامی دانش آموزان باید به مدارس آمده و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نکنند خلاف قانون است، به نوعی می توان گفت همه دانش آموزان از فرصت حضور و غیرحضوری بهره می برند .

هنوز ما جامعه را مصون نمی‌دانیم

یونسیان اظهار کرد: بیماری ها به دو دسته واگیر و غیر واگیر تقسیم می‌شود، به طور مثال اگر من از خانه استفاده میکنم فرقی ندارد که واکسن زده بشود یا نه اما اگر در جامعه تردد دارم باید به قوانین پایبند باشم. همان افرادیکه واکسن نمی زنند همان افرادی هستند که به قوانین و رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند نیستند.

او در خصوص درمان بیماری کرونا با طب سنتی گفت: هیچ دارو و درمانی اثر ۱۰۰ درصدی بر روی درمان و یا پیشگیری از بیماری را نخواهند داشت، اما در نظر داشته باشیم که بالاخره ما کمی دیر به واکسن دسترسی پیدا کردیم اگرچه سرعت خوبی در تزریق واکسن داریم، مردم نشان دادند فرهنگ و علم آنها نسبت به سایر کشورها قوی تر است و خیلی کمتر تحت تاثیر شایعه و خرافه هستند، در حال حاضر نزدیک به ۷۶ درصد از جمعیت ۱۲ سال دوز اول را دریافت کرده اند و نزدیک به ۴۶ درصد هر دو دوز را زدند، البته هنوز ما جامعه را مصون نمی‌دانیم  زیرا تا به امروز ۳۰ درصد جمعیت دو هفته از مصون بودن دوز دوم خود رسیدید. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.