سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۷۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از برداشت ۷۰ هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های این شهرستان برای عرضه به بازار‌های داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: خرمای شادگان از ۱۳ هزار هکتار از نخلستان‌های بارور برداشت شده که ۳۲ هزار تن آن از سو ی کارگاه‌های بسته‌بندی و ۶ هزار تن نیز با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد و ۳۲ هزار تن خرما برای مصرف داخلی از سوی بازاریان از کشاورزان شادگانی خریداری شد تا به بازار داخل کشور عرضه شود.

او بیان داشت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نخلستان‌های شادگان از نوع استعمران و ۲۰ درصد از  انواع گنطار، بریم، برحی و اشگر است.

منیعات افزود: پارسال در شادگان ۵۰ هزار تن خرما برداشت شد که بیش از ۴۰ هزار تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد و ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی محصول خرما در شادگان فعال هستند که در این کارگاه‌ها برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: عمده محصولات خرما از نخلستان‌های شادگان به صورت بسته بندی شده به کشور‌های آسیای شرقی، عراق، کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آذربایجان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.