سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استفاده از ظرفیت خیران برای تامین گوشی هوشمند دانش‌آموزان نیازمند

استاندار قزوین گفت: بهترین راه برای تامین تبلت و گوشی هوشمند دانش آموزان نیازمند استفاده از ظرفیت خیران است و باید آن‌ها را برای ورود به این موضوع تشویق کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار در شورای آموزش و پرورش استان گفت: برای خرید تبلت وگوشی هوشمند دانش آموزی اگر بودجه باشد حتما کمک خواهیم کرد، ولی باید از ظرفیت خیران استان هم کمک گرفت.

استاندار افزود: بخشی از بودجه دولت باید از طریق فروش اموال انجام شود.

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان گفت: فضاسازی‌های شهری در رابطه با این روز از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود و اگر استان قزوین وارد پیک جدید نشود برنامه‌ها اجرا می‌شود.

اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان دررابطه با جشنواره فرهنگی دانش آموزان گفت: اگر بخشی از هزینه‌های دانش آموزان در رشته‌های تذهیب و فیلم کوتاه تامین نشود تعداد شرکت کنندگان به مرور کم و شرکت در این رشته‌ها بی فایده تلقی می‌شود.

وی در رابطه با خرید تبلت برای دانش آموزان عنوان کرد: در کشور به همت مردم و خیران برای تهیه وسایلی از جمله تبلت و گوشی هوشمند با خرید ۱۹ هزار عدد رتبه اول را کسب کردیم، اما همچنان ۴ هزار دانش آموز به تجهیزات هوشمند نیاز دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: تامین بخشی از هزینه‌های خرید تبلت در سال گذشته برای دانش آموزان به کمک معلمان عملی شد و برای امسال هم از سوی وزارت خانه ۴ میلیارد و سیصد میلیون برای این موضوع اختصاص یافت.

وی میزان افراد بی سواد در جامعه را یک درصد جمعیت استان برشمرد و گفت: برای برطرف کردن بی سوادی در استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تحصیل زندانی‌ها و زنان روستایی اشاره کرد.

اصغری گفت: آماده هستیم تا مدارس فرسوده خود را به شهرداری‌ها بدهیم و طبق کار کارشناسی از آن‌ها زمین دریافت کنیم.

حبیبی معاون استاندار گفت: در رابطه با روز ۱۳ آبان دستگاه‌های متولی باید کمک کنند تا پیام این روز هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی منتشر شود.

وی افزود: در رابطه با خرید تبلت باید از کمک خیران و دادن تسهیلات کمک گرفت تا برای همه دانش آموزان تجهیزات آموزشی همچون تبلت مهیا شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.