سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان خبر داد؛

از بررسی آسیب های اجتماعی تا صلح در پرونده های اختلافات آبادان

سروان کمایی گفت: مشاوران و مددکاران کلانتری‌های آبادان بیش از ۶۵ درصد پرونده‌های اختلافات خانوادگی را به سازش پایان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سروان امیر سام کمایی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان گفت: تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح شهرستان آبادان سبب شده تا از مجموع پرونده‌های ارسالی به داویر اجتماعی با موضوع اختلافات خانوادگی ۶۵ درصد آن‌ها به سازش پایان یابد.

او افزود: ختم پرونده‌های اختلافات خانوادگی به سازش نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است واین عملکرد بیانگر این است که این مشاوران نیروی انتظامی و روانشناسان مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها در خط مقدم پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

سروان کمایی با بیان اینکه بیشتر این مشاوران از بانوان تحصیل کرده و با تجربه این شهرستان هستند ادامه داد: انجام خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌های آبادان به صورت رایگان انجام می‌شود و خانواده‌ها و افراد نیازمند به ویژه زوج‌ها می‌توانند با مراجعه به این دوایر، از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان با اشاره به اینکه بزهکاری ریشه روانشناختی دارد و به دوران کودکی و مسائل ژنتیکی باز می‌گردد راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها را گام موثری در جهت بررسی علل و شناخت آسیب‌های اجتماعی از طریق گفت و گو چهره به چهره کارشناس مشاوربا فرد بزهکار دانست تا راهی برای رهایی افراد بزهکار از اینگونه مشکلات باشد.

او تاکید کرد: اگر سلامت روان جامعه افزایش پیدا کند خود به خود پرخاشگری و بزهکاری کاهش می‌یابد، بنابراین لازمه پیشگیری از بزهکاری‌ها این است که در سرفصل‌های نگهداری از فضای جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت مدیریت هیجانات، تشکیل پرونده سلامت و پیگیری سلامت افراد و آموزش چگونگی حفظ و نگهداری سلامت برای آدم‌ها فعالیت‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.