سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید پیاز در شیراز به بیش از ۳۰ هزار تن رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه ۵۵۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز و عمدتا به صورت بهاره اختصاص یافته است، گفت: تولید پیاز در شیراز به بیش از ۳۰ هزار تن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح اله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: ۵۵۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت پیاز و عمدتا به صورت بهاره اختصاص یافته است که متوسط تولید این مزارع بیش از ۵۵ تن در هکتار است.

او بیان کرد: برداشت پیاز از اواسط شهریور ماه از مزارع کشت نشایی آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سیروسی همچنین ابراز کرد: محصول تولیدی علاوه بر فروش در بازار‌های داخلی، به کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

او با تاکید بر توسعه کشت مکانیزه و نشایی در شهرستان، گفت: امسال کشت در حدود ۴۰ درصد از مزارع با دستگاه‌های بذرکار انجام شده است و ۳۵ هکتار نیز به صورت نشایی کشت شده است.

مسؤل واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز نیز در این باره گفت: از مزایای کشت به صورت نشایی می‌توان به بهره وری از منابع تولید خصوصا آب، سطح سبز یکنواخت، کاهش میزان مصرف بذر تا ۵۰ درصد و افزایش قابل توجه تولید اشاره کرد.

مهرداد جلالیان تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت مزارع پیاز در شهرستان به ترتیب در مناطق سیاخ دارنگون، داریون، حومه و ارژن است.

او با بیان اینکه سیستم‌های نوین آبیاری در این مزارع اجرا شده است اظهار کرد: تلاش کارشناسان این واحد بر این است که کشت پیاز در این مناطق به صورت مکانیزه و به خصوص نشایی انجام شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.