سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای پاکتل در شهرستان بجنورد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای پاکتل در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  طی مراسمی عملیات اجرایی پروژه اجرای شبکه توزیع، خط انتقال از چشمه، مخزن ذخیره موقت و گند زدایی روستای پاکتل در شهرستان بجنورد با مشارکت شرکت آبفا، دهیاری و سازمان بسیج سازندگی و سپاه جوادالائمه (ع) استان با حضور فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) استان، فرماندار شهرستان بجنورد و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی آغاز شد.


بیشتر بخوانید


غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان گفت: بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، و مطابق با مطالعات انجام شده در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۰۰ روستای دارای تنش آبی در استان شناسایی شد که علیرغم تشدید مشکلات تامین آب بدلیل کاهش بارندگی‌های سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، تعداد روستا‌های دارای تنش آبی با کار جهادی و اجرای پروژه‌های آبرسانی متعدد به ۲۶۴ روستا کاهش یافت.

ساقی افزود: خوشبختانه مشارکت و همراهی قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران در حل مشکلات تامین آب شرب در مناطق محروم استان کمک حال ما بوده و مشکلات در این حوزه را کاهش داده است.

او با بیان اینکه روستای پاکتل تا کنون فاقدهرگونه تاسیسات آبرسانی بوده است، گفت: اجرای طرح آبرسانی به این روستا با مشارکت سازمان بسیج سازندگی و سپاه جوادالائمه (ع) استان در قالب اجرای شبکه توزیع، خط انتقال به طول ۳۰۰۰ متر و احداث مخزن ذخیره موقت آب شرب انجام می‌شود.

ساقی اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۴۰ درصد اعتبار مورد نیاز با مشارکت بخشداری و دهیاری در غالب اجرای لوله گذاری، ۳۵ درصد با مشارکت شرکت آبفای استان بصورت تامین بخشی از لوله و اتصالات، مخزن فلزی موقت و سیستم کلر زنی و ۲۵ درصد نیز با مشارکت بسیج سازندگی در قالب تامین بخش دیگری از لوله‌ها تامین می‌گردد.

در این مراسم فرماندار بجنوردهم قول مساعد برای تخصیص اعتبار به میزان حداقل ۵۰۰میلیون تومان برای احداث مخزن ذخیره این روستا در سال آینده را دادند.

سردار فرجی فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) استان نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین عامل اشتغال روستایی آب و منابع آبی است و فقدان آن سبب مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها می‌شود.

در این مراسم گفت: استان خراسان شمالی دومین استان محروم کشور است که نیازمند روحیه جهادی مسئولین و مردم است تا با همت و تلاش و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی بخشی از مشکلات مردم مرتفع گردد.

سردار فرجی افزود: بسیج و سپاه با تمام توان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در راه خدمت مردم گام برمیدارد و پروژه آبرسانی به روستای پاکتل یک نمونه از همکاری‌های فی مابین دستگاه اجرایی است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.