سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت: همه گیری کرونا تنها با عزم جهانی به پایان خواهد رسید

تدروس آدهانوم گفت: تمام ابزار‌های مبارزه با کرونا را در اختیار داریم، ولی فقط با عزم عمومی قادر به پایان همه گیری خواهیم بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری اس پی روت وایرد، تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: همه گیری کرونا تنها زمانی پایان می‌یابد که همه تصمیم بگیرند به آن پایان دهند. ما در حال حاضر تمام ابزار‌های مورد نیاز برای این کار را در اختیار داریم.

آدهانوم تاکید کرد: با ثبت حداقل ۵۰ هزار مورد فوتی در هفته نمی‌توان گفت که همه گیری تمام شده است.

وی این اظهارات را در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی بهداشت عنوان کرد. این اجلاس هر ساله متخصصان امور مختلف پزشکی و نیز رهبران سیاسی از سراسر جهان را در برلین گردهم می‌آورد.

سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده بود برای کنترل نسبی همه گیری کرونا باید حداقل ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال جاری میلادی و ۷۰ درصد تا اواسط سال ۲۰۲۲ علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

تدروس ادهانوم همچنین از انباشت واکسن کرونا در کشور‌های ثروتمند و نبود واکسن کافی در کشورهای فقیر ابزار تاسف کرد. وی در مراسم افتتاحیه این اجلاس تصریح کرد: کنترل همه گیری کرونا قابل دستیابی است به شرطی که همه کشور‌های جهان در زمینه تولید و توزیع واکسن به وعده های خود عمل کنند.

گفتنی است در حالی که کشورهای ثروتمند غربی مدعی کمک برای پایان بخشیدن به همه گیری کرونا هستند، اما در عمل در حال انباشت واکسن و تزریق دوز سوم (تقویتی) آن به شهروندان خود بوده و از صادارت آن به کشورهای فقیر جلوگیری می کنند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.