سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: برنامه‌ریزی جزو الزامات توسعه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی جزو الزامات توسعه محسوب می‌شود و «روزمرّگی و تلاش بدون برنامه» عامل عقب‌ماندگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی “استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با رئیس و کارشناسان این سازمان دیدار و ضمن تبریک این روز، نقش آمار و برنامه‌ریزی را در روند توسعه مهم و حیاتی برشمرد و روزمرگی و تلاش بدون برنامه را عامل عقب ماندگی ذکر کرد.

وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان محور توسعه، عمران و آبادانی استان یادکرد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: آمار؛ مبنای برنامه‌ریزی و بُرّنده‌ترین ادبیات و گفتگو‌ها به شمار می‌رود که به مدیران و به قدرت سنجش و اندازه‌گیری برای برنامه‌ریزی درست و جامع را می‌دهد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها باید مبتنی بر نیاز‌های استان صورت پذیرد و تلاش شود که این برنامه‌ها جزو برنامه‌های اولویت‌دار سازمان‌های بالادستی قرار گیرد تا اعتبار و بودجه لازم برای اجرای آن‌ها تخصیص یابد.

وی از «آب» و «راه» به عنوان دو اولویت اصلی استان نام برد و بیان داشت: بخش راه در سیستان و بلوچستان به دلیل برخورداری از ظرفیت اقتصاد مرز و اقتصاد دریا جزو اولویت‌های اصلی استان محسوب می‌شود، اما به دلیل خشکسالی‌های چندین ساله در استان، موضوع آب مهمترین اولویت استان به شمار می‌آید که در تلاشیم با استفاده از منابع آبی موجود بخشی از این مشکلات را مرتفع نماییم.

استاندار همچنین تکمیل زیرساخت‌های تولیدی، تجاری، زیربنایی، ارتباطی و زیرساخت‌های حوزه انرژی را از اولویت‌های بعدی استان ذکر کرد و بیان کرد: استان در حوزه تجارت، ترانزیت، کشاورزی و شیلات نیز دارای مزیت‌های زیادی است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: استان در بخش صنایع بزرگ و در حوزه صنعت گردشگری و صنایع دستی ضعیف است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید این مهم را در برنامه‌ریزی‌های خود مورد توجه قرار دهد.

وی در پایان، تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی را در استان، یک تکلیف خواند و خاطرنشان کرد: باید با ایجاد اشتغال پایدار و تامین معیشت مردم، زمینه ایجاد امنیت و توسعه که لازم و ملزوم یکدیگر هستند را فراهم کرد.

شایان ذکر است: “یکم آبان ماه” در تقویم ملی کشورمان، به عنوان «روز ملی آمار و برنامه ریزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.