سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۲۶۰ میلیارد تومانی محصولات کشاورزی از استان همدان

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان محصولات کشاورزی در نیمه نخست سال از استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی، مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش ریالی۲۶۰ میلیارد تومان و از نظر ارزش دلاری ۱۱/۷ میلیون دلار صادرات داشتیم.

حسین فضلی با اشاره به اینکه سال ۹۹ از کل صادرات محصولات کشاورزی کشور، ۴/۹ درصد به استان همدان اختصاص داشت، افزود: جمع کل صادرات کشاورزی استان در شش ماهه اول امسال از نظر وزنی هشت هزار و ۹۷۷ تن است که نسبت به کل صادرات استان ۱۳ درصد را شامل می‌شود.

فضلی با بیان اینکه ۳۸ درصد ارزش کل صادرات استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد،گفت: صادرات مرتبط با صنایع تبدیلی مربوط به بخش کشاورزی یک هزار و ۴۵۵ تن بود که ۲/۱ کل صادرات استان را شامل می‌شود و از نظر ارزش ریالی ۲۴/۷ و حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۳.۵ درصد کل صادرات استان را شامل می‌شود.

او افزود: این میزان مربوط به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است و از نظر دلاری نیز صادرات بخش صنایع تبدیلی ۱.۱ میلیون دلار صادرات داشتیم.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: جمع کل صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی استان ۲۴ قلم با وزنی حدود ۱۰ هزار و ۴۳۲ تن و ۱۵/۱ از کل صادرات گمرک استان بوده است، که بخشی از محصولات صادر شده از گمرک استان و بخشی دیگر از سایر گمرک‌های کشور صادر می‌شود.

فضلی کشور‌های مقصد صادرات کشاورزی استان همدان را ایتالیا، عراق، ترکیه، امارات، کشور‌های حوزه خلیج فارس، روسیه، اوکراین، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان دانست و افزود: کشمش، سیب زمینی، انواع بذور، هندوانه، صیفی جات زمینی و محصولات گلخانه‌ای انواع پوست مانند سالامبور، کراست، دایکراست تعدادی از محصولات صادراتی هستند.

او گفت: همچنین انواع ترشی‌ها، خیارشور، فرآورده‌های لبنی گردو و مغز گردو، شوریجات و میوه جات درختی سیب، هلو، گشنیز، رازیانه و پشم، عسل، رب گوجه فرنگی، گیاهان دارویی، جوجه یک روزه، نهال، کتیرا و انواع برگیجات، گوسفند و گوساله زنده و انواع خشکباردیگر محصولات صادراتی استان را شامل می‌شوند.

فضلی افزود: بعضی محصولات به صورت خام و برخی دیگر به صورت محصولات تبدیلی سورت و بسته بندی و صادر می‌شود و اگر بتوان این محصولات را بسته‌بندی و فرآوری کرده و سپس صادر کنیم ارزش افزوده بیشتری پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.