سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت جوامع محلی در حفاظت از تالاب کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: طرح حفاظت از تالاب کانی برازان با مشارکت جوامع محلی و فعال سازمان‌های مردم نهاد توسعه می‌یابد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: لازمه بهره برداری پایدار از جاذبه‌های اکوتوریسمی در این تالاب بین‌المللی همکاری بین بخشی، همیاری جوامع محلی و مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی است.

سخنور افزود: معیشت مردم حاشیه تالاب و جوامع پیرامون آن به وضعیت این تالاب وابسته است و مردم باید از راهکار‌های حفاظت و شیوه ممانعت از تخریب تالاب آگاه باشند تا در حفظ و حراست از آن کوشش کنند.

وی اضافه کرد: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تنوع زیستی غنی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این شهرستان، فرصت‌های اکوتوریسمی بی مانندی است که باید با جدیت بیشتر برای بهره برداری از این فرصت‌ها تلاش کرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در صورتی که این طرح با موفقیت در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان ادامه پیدا کند و نتایج مطلوبی برای حفظ و احیای این تالاب دربرداشته باشد در دیگر تالاب‌های این شهرستان نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.