سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۴۰۱ پروانه تولید انفرادی در بخش صنایع دستی اصفهان

۱۴۰۱پروانه تولید انفرادی با هدف رونق تولیدات صنعتگران صنایع دستی در ۶ ماهه نخست امسال در اصفهان صادر شده است.

نورالله عبدالهی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴۰۱ مورد مجوز در حوزه صنایع‌دستی اعم از مشاغل خانگی و ۲۲۱پروانه تولید کارگاهی در سطح استان صادرو تمدید شده است.

او افزود: از مهم‌ترین کارکرد‌های رشته مختلف صنایع دستی بیمه ۱۹۱ نفر از هنرمندان، برگزاری کلاس‌های مجازی، بازاریابی و بهبود روند تولید، بسته بندی، برگزاری ورکشاپ و آموزش رشته‌های مختلف به صورت مجازی در جشنواره بین المللی صنایع دستی با همکاری شهرداری اصفهان، ارائه معرفی نامه جهت معافیت مالیاتی به اداره مالیات، ارائه معرفی نامه به بانک‌ها جهت تایید مجوز و گرفتن تسهیلات می‌باشد.

او در ادامه تصریح کرد:مجوز مشاغل خانگی در قالب دو طرح مستقل و پشتیبان صادر می‌شود.

این مجوز‌ها معمولا زمانی که اعتبارت مشاغل خانگی تخصیص داده می‌شوند صادر می‌گردد یعنی در شرایط عادی متقاضی ندارد. همچنین برای اشخاصی که متقاضی دریافت غرفه‌های مشاغل خانگی در بازارچه‌ها هستند صادر می‌گردد.

او در ادامه بیان کرد: از تیر ماه امسال تاکنون در سطح استان بیش از دویست فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل صادر گردیده است و تاکنون برای بیش از صد نفر متقاضی دریافت مجوز پشتیبان تشکیل پرونده شده که بزودی صادر خواهد شد.

عبدالهی عنوان کرد:مبلغ یک و نیم میلیارد تومان بابت تفاهم نامه فی مابین معاونت صنایع دستی کشور و بنیاد برکت و بانک مهر ایران اختصاص داده شده که در این خصوص پنجاه نفر از واجدین شرایط معرفی ودر حال دریافت می‌باشند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.