سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ بیهقی همزمان با روز پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار نواخته شد

زنگ بیهقی همزمان با روز ملی ابوالفضل بیهقی مورخ و ادیب سبزواری و پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زنگ بیهقی همزمان با اول آبان ماه روز ملی ابوالفضل بیهقی مورخ و ادیب سبزواری و پدر نثر فارسی در مدارس سبزوار نواخته شد.

اسماعیل نصرآبادی رئیس آموزش و پرورش سبزوار روز شنبه در آیین نواختن زنگ بیهقی در دبیرستان پسرانه فرهنگ دانش این شهرستان گفت: فرهنگ، نمودی از معنویت، رشد و پیشرفت یک جامعه است و شخصیت بیهقی بر توسعه فرهنگی دیار سربداران و کشور تاثیر شگرفی داشته است.

او افزود: شخصیت بیهقی به عنوان یک سرمایه نمادین برجسته نقش موثری در احیای نثر فارسی داشته است.

 رئیس آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخی برجسته بوده است و نواختن زنگ بیهقی نمادی برای پاسداشت این شخصیت والامقام است که به ما هویت بخشیده است.

رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این مراسم گفت: همزان با روز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی همایش علمی این ادیب و مورخ بزرگ در دانشگاه حکیم سبزواری در تالار بین المللی بیهقی و بخش مردمی همایش در نوبت عصر با حضور علاقه‌مندان و بیهقی پژوهان در روستای حارث آباد زادگاه ابوالفضل بیهقی برپا می‌شود.

او افزود: همچنین به منظور پاسداشت ابوالفضل بیهقی در طول هفته جاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مرتبط در سطح بوستان‌ها و معابر سبزوار اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ادامه داد: یازدهمین آیین بزرگداشت ابوالفضل بیهقی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، فرمانداری سبزوار، دفاتر نمایندگان، دانشگاه حکیم سبزواری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و دهیاری روستای حارث آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.