سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کارخانه قند شیروان:

کارخانه قند شیروان امسال ۲۰۰ هزار تن چغندر خریداری می‌کند

کاظمیان گفت: کارخانه قند شیروان امسال ۲۰۰ هزار تن چغندر از کشاورزان منطقه خریداری می‌کند و این روند در تثبیت پایداری قیمت محصول موثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، هادی کاظمیان  رئیس کارخانه قند شیروان گفت: کارخانه قند شیروان به عنوان تنها واحد تبدیلی خراسان شمالی همزمان با برداشت چغندرقند از کشتزار‌های استان ۱۸ مهرماه کار خرید این محصول را از کشاورزان منطقه آغاز کرد.

کاظمیان  با بیان اینکه این واحد صنعتی ۱۵ هزار تن محصول چغندر کشت پاییزه در بازه زمانی ۱۷ مهرماه امسال تاکنون به صورت تضمینی خرید کرده است،افزود: در این مدت قیمت هر کیلو چغندر قند عیار ۱۶ با یکهزار و ۲۴۷ تومان خرید تضمینی شد و این برداشت در استان در برخی از سال‌ها تا ۱۵ آذر ماه نیز زمان می‌برد.


بیشتر بخوانید


رئیس کارخانه قند شیروان  عنوان کرد: گاز بعنوان سوخت اصلی این واحد صنعتی است و در طول شبانه روز ۴۸ میلیون تومان گاز مصرف می‌شود لازم است از مازوت بعنوان سوخت دوم در این کارخانه استفاده شود و مسوولان باید در این زمینه همکاری کنند.

استان خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت چغندر قند رتبه ۹ و از نظر میزان تولید رتبه دهم کشور را دارد که با داشتن ۲.۱۳ درصد کشت چغندرقند کشور، ۱.۵۱ درصد محصول را تولید می‌کند.

کارخانه قند شیروان یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تبدیلی در خطه شمال شرق کشور است که ظرفیت اسمی آن تبدیل چهار هزار تن چغندر قند در شبانه روز است.

سهم خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی کشور ۶ دهم درصد در تمامی بخش‌های اقتصادی است و سهم بخش کشاورزی این استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور ۱.۱ درصد است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.