سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌ الله جوادی آملی:

مجلس بر اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد

آیت‌ الله جوادی آملی گفت:مجلس برای بهبود وضع موجود باید بر بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی آیت الله جوادی آملی،این  مرجع تقلید  در دیدار روز گذشته با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و تبریک این ایام در سخنانی گفت: آن ایام کوتاهی که حکومت به دست ائمه (ع) بود، آنان مانند یک انسان کامل حکومت کردند، چرا که این مطلب از آموزه‌های خود انبیا و ائمه اطهار (ع) است که ابتدا خود را بشناسید و سپس حکومت کنید.

او ادامه داد:  قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه کاملا برگرفته از قوای سه گانه درونی خود انسان است، انسان در درون خود سه قوه اندیشه، انگیزه و نفس لوامه دارد و این سه قوه تحت سایه رهبری یک رهبر یعنی روح انسان و انسانیت او عمل می‌کنند.

آیت الله جوادی آملی افزود: از این رو فرمودند خود را بشناس تا تفکیک قوا را درک کنی و سپس کشور را اداره کن و بدانید همه این قوا برای یک پیکرند، آن گاه هر قوه، دیگر قوا را از خود می‌دانند و خود را با او هماهنگ و از اختلاف پرهیز می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت هماهنگی میان قوای سه گانه کشور گفت: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد، هیچ بهانه‌ای برای رفع نکردن مشکلات کشور وجود ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مجلس وقتی مجلس حکومت اسلامی است که مانند حضرت امیر که خود قانونگذار بود، اما در بازار حضور پیدا می‌کرد، مجلس باید بر بازار و اقتصاد کشور نظارت کامل داشته باشد، حضرت امیر خود قانونگذار بود، اما با این حال خود با تازیانه‌ای در دست در بازار می‌گشت و بر اجرای قانون نظارت می‌کرد، نه این که بزند بلکه قدرت خود و عاقبت تخلف از قانون را گوشزد می‌کرد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد:، چون همه قوا اعضای یک حقیقتند هیچ قوه‌ای نمی‌تواند بگوید فلان مشکل یا مسئله کشور به من مربوط نیست، بلکه باید به سهم خود در حل مشکل ورود پیدا کند و به قوای دیگر یاری برساند.

در ابتدای این جلسه نیز قالیباف در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های مجلس به‌ویژه در جهت رفع مشکلات  اقتصادی کشور ارائه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با سفر به شهر قم با شماری از علما و مراجع دیدار و گفت و گو کرد. 

 دیدارهای روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی در قم بدون حضور خبرنگاران و عکاسان محلی برگزار شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.