سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بیش از ۳۰ درصدی نصب ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صمت گفت: از ابتدای امسال شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی نصب ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی کشور هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رسولیان، معاون وزیر صمت روز جمعه که به عنوان نماینده ویژه وزیر صمت در سفر استانی ریاست جمهوری در اردبیل حضور داشت، در نشست مشترک با مدیرکل دفتر بازرسی ریاست جمهوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی نصب ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی کشور هستیم به نحوی تعداد این واحد‌ها به بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

او افزود: تلاش برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و تحقق جهش تولید، با جدیت هرچه تمام‌تر در حال انجام است به نحوی که امروز شاهد افزایش تولید و اشتغال در صنعت کشور هستیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: اگر این آمار را به آمار افزایش واگذاری حق بهره برداری زمین به سرمایه گذاران اضافه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که صنعت کشور از روند رشد مطلوبی برخوردار شده و ترسیم کننده آینده روشنی برای آن خواهد بود.

رسولیان افزود: اکنون با قطع بی رویه واردات کالای مشابه داخلی، شاهد رونق تولید در سطح کشور هستیم به نحوی که امروز تولید کنندگان قادرند عمده کالا‌های مورد نیاز کشور را تامین کنند که نتیجه آن منجر به رونق تولید و سوددهی اکثر واحد‌های تولیدی شده است.

او در هشتمین سفر استانی ریاست جمهوری در اردبیل بیان کرد: تلاش برای حل مشکلات زیست محیطی یکی از اهداف مهم سازمان صنایع کوچک است که احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی نیز از جمله این تلاش هاست.

نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت نمونه بارز آن را احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل (۲) برشمرد و افزود: این مدول در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که نشان از توجه جدی سازمان صنایع کوچک به مسائل زیست محیطی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی دارد.

رسولیان در ادامه تشریح فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: توجه ویژه به واحد‌های تولیدی و حل مشکلات آن‌ها از جمله برنامه‌های بنیادین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که در این خصوص از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم بود.

در این نشست مشترک، مجید رضا فولادی، مدیرکل دفتر بازرسی ریاست جمهوری اظهار داشت: باید با تعامل میان واردات و امر تولید به سمتی حرکت کنیم تا حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، هر دو باهم تامین و برقرار شود.

او ادامه داد: قطع واردات باید بر اساس برنامه ریزی و توجه به امر تولید انجام شود تا به تدریج با افزایش تولیدات داخلی، روند واردات نیز کاهش یابد.

مدیرکل دفتر بازرسی ریاست جمهوری ادامه داد: در عین حال که به مسئله محیط زیست توجه جدی باید شود نباید از معقوله تولید غافل شویم تا احیاناً لطمه‌ای به تولید و اشتغال کشور وارد شود.

بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی و همچنین آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی از جمله موارد برگزاری این نشست مشترک بود.

در این نشست، علاوه بر مدیرعامل و معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل، نماینده سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.