سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها ۵ کشور دنیا خریدار صنایع دستی استان همدان

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از صادرات ۱۱ میلیون دلاری صنایع‌دستی استان به پنج کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هاشم مظاهری، معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه صادرات صنایع‌دستی با وجود کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: هنرمندان استان در نیمه نخست امسال به صورت رسمی و غیررسمی ۱۱ میلیون دلار صنایع‌دستی  صادر کرده اند.

او از کاهش صادرات صنایع دستی به خاطر شیوع ویروس کروناخبر داد و افزود: عمده محصولاتی که به کشور‌های دیگر صادر می‌شود شامل سفال، مبل و منبت، مصنوعات چرمی و نقاشی روی شیشه است که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: صادرات صنایع‌دستی همدان عمدتا به کشور‌های عراق، امارات، آذربایجان، غنا و کویت صادر می‌شود، اما برخی کشور‌های اروپایی نیز پذیرای صنایع‌دستی همدان هستند.

او گفت: صنایع‌دستی در سبد خانوار‌های ایرانی قرار گرفته بنابراین صادرات آن چه به صورت رسمی و چه غیررسمی به کشور‌های مختلف متقاضی صادر می‌شود که امیدواریم با از بین رفتن کرونا اوج بگیرد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.