سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی:

جلوی نوسانات قیمت و بی انصافی‌ها گرفته شود

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروه نظارت بر بازار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از  مراجع تقلید در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تفاوت وظایف و ماموریت‌های مجلس در غرب و نظام اسلامی اظهار کرد: کار مجلس در غرب تنها رسیدگی و حل امور مادی مردم است ولی در حکومت اسلامی هم امور مادی هم امور معنوی است، ازاین رو مجلس شورای اسلامی در قبال موضوعاتی همچون امور فرهنگی، مساجد، حسینیه ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌ها مسئولیت دارد.

او در ادامه به آسیب شناسی مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و رانت خواری، قاچاق و بی انصافی برخی تجار و کسبه را عامل اصلی مشکلات برشمرد و تاکید کرد: باید در پرداختن به این مسائل به جای رسیدگی به معلول سراغ علل رفت.

این مرجع تقلید در همین زمینه به وظیفه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر اشاره کرد و گفت: باید در این خصوص کارگروهی تشکیل شود، راهکار‌ها را بررسی کنند تا مردم دچار مشکل نشوند، باید جلوی نوسانات قیمت و بی انصافی‌ها گرفته شود.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت، مجلس و قوه قضاییه برای مبارزه با مشکلات و مقابله با رانت خواری و قاچاق و تخلفات کلان، فرصت پیش آمده را مغتنم خواند و تاکید کرد: مقابله با برخی تخلفات بزرگ شجاعت و قدرت می‌خواهد، واقعا برای ما و مردم زجر آور است که ببینیم سال‌ها دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار برخی قرار می‌دهد تا مایحتاج اولیه مردم تامین شود، اما همان کالا با قیمت ارز بالای بیست هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، مطمئن باشید یک گروه منسجمی پشت این کار‌ها هستند.

او در ادامه افزود: الان با توجه به همدلی قوا، مردم منتظر تغییر و لمس نتایج آن هستند و باید مسئولان در قوای سه گانه از این فرصت به بهترین فرصت شکل ممکن بهره بگیرند و مشکلات را مرتفع کنند.

گفتنی است دیدارهای روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی در قم بدون حضور خبرنگاران و عکاسان محلی برگزار شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.