سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نسبی دمای هوا در بوشهر/ دریا آرام می‌گیرد

لازم نیست به دماسنج نگاه کنید، نسیم خنک صبحگاهی گواهی می‌دهد که سرانجام هوای بوشهر در آخرین روزهای نخستین ماه پاییز تغییر کرده و گرما کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز کمترین دما با ۱۵ درجه سلسیوس از بندر امام حسن در شهرستان دیلم گزارش شد در حالی که این شهر روز شنبه در خنک‌ترین ساعات دمای ۲۰ درجه را ثبت کرده بود.

صبح امروز دیر با ۲۷ درجه سلسیوس بیشترین دما را داشته و در جم دمای ۱۹، اهرم، برازجان، خورموج و دیلم ۲۰، عسلویه و گناوه ۲۲، بوشهر ۲۳، خارگ و کنگان ۲۶ درجه سلسیوس ثبت شده است.

محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از عصر امروز با کاهش تدریجی سرعت وزش باد‌های شمالی از ارتفاع موج دریا نیز در سواحل استان کاسته خواهد شد و پیش بینی می‌شود خلیج فارس شنبه و یکشنبه به طور نسبی آرام باشد.

او افزود: دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش رو در برخی از ساعات با وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل استان تا حدودی مواج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی آسمان استان را تا فردا صاف همراه با غبار محلی و وزش باد و در ساعاتی از بعدازظهر امروز در برخی نقاط بادوگردوخاک پیش‌بینی کرد.


بیشتر بخوانید


انصاری افزود: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب روی دریا ۱۴ تا ۴۴ و در فراساحل جنوبی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در فرا ساحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۲۹: ۰۳، مد اول ساعت ۰۹:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۴:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۴۶ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.