سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزل دو مدیر بنیاد شهید در پی حادثه خودسوزی منجر به فوت یکی از فرزندان شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوراتی را در مورد حادثه خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در شهر یاسوج و دلجویی از خانواده این مرحوم صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در پی حادثه خودسوزی منجر به فوت یکی از فرزندان گرانقدر شهدا در شهر یاسوج، گزارش نهایی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عالی رئیس و مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همان ساعات اولیه به عنوان نمایندگان ویژه جهت بررسی موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده بودند به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد.

بر مبنای این گزارش سوءتدبیر مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که خود می‌بایست حل‌کننده مطالبات و معضلات خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران ازجمله اشتغال، معیشت و غیره باشد، مشهود است. ایشان بجای اینکه طبق قانون پاسخگوی درخواست‌های ارسالی جامعه هدف ایثارگری برای حل مشکل اشتغال و مسکن و ... جامعه باشد، این متقاضی را با هدایتی نادرست طی نامه‌ای بلافاصله به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع داده است. حال‌آنکه شایسته بود ضمن تلاش برای آرام‌سازی نامبرده، وی را به دستگاه‌های اجرایی استان جهت مساعدت رهنمون می‌ساخت.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی و نیز احدی از مددکاران بنیاد استان ضمن کم‌توجهی به شرایط بحرانی روحی و روانی و افسردگی عمیقی که حاکم بر این فرزند شهید بوده است؛ می‌بایست نامبرده را تا آرام شدن و برطرف کردن تنش‌های روحی شدید و هیجانی پیش‌آمده و تهدید مجدد به خودکشی در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت مراقبت قرار می‌دادند و در ادامه جهت مداوا و معالجات روان‌پزشکی به مراکز درمانی جهت بستری مشایعت می‌کردند که این اقدام به شکل کامل صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی دریافت این گزارش با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد این استان را صادر و به همراه مددکار مزبور امر به معرفی هیئت تخلفات کرد. همچنین قاضی‌زاده طی نامه‌ای به استاندار محترم برکناری مشاور امور ایثارگران استانداری را نیز درخواست کرد.

شایان‌ذکر است برخورد با خاطیان این پرونده به جهت عدم تمشیت امور پیش از حادثه مذموم و غیرشرعی خودکشی و سوءتدبیر لازم در مواجهه با مراجعه‌کننده مزبور صورت گرفته است.

شکی نیست ایثارگران و خانواده آن‌ها به مبانی دینی و شرعی فعل خودکشی آشنا هستند و مطالبات خود را از مجاری قانونی و اداری پیگیری خواهند کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین دستوراتی را جهت دلجویی از خانواده و بازماندگان فرزند شهید مرحوم صادر کرد و مقرر شد هیئتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تشییع پیکر این فرزند شهید حضور یابد و کمک و مساعدت به فرزندان این مرحوم نیز بخش دیگری از این دستور است.

گفتنی است، بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات و رسیدگی به امور تمامی ایثارگران انجام داده است اما بخشی از خدمات ازجمله موضوع اشتغال در بسیاری از موارد خارج از چهارچوب اختیارات اجرایی بنیاد است که لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
چمران
۰۸:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس خودسوزی جانباز در کرمانشاه. درب ورودی. بنیاذ چرا پیگیری نشد
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
سلام،جناب قاضی زاده ،این چندوقت که جناب عالی تشریف آوردین هیج فعالیتتی نداشتی،میخواهی اگه از جات راضی نیستی بگی جاتو عوض کنند،والله مهندس اوحدی فعالیتش خیلی بهتر بود
ناشناس
۲۱:۵۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
مهندس اوحدی پیگیریشون خیلی بهتر بود،ایشون که فقط از تو بنیاد شهید تهران و مشهد جایی دیگه را نمیشناسند
ناشناس
۱۲:۴۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
میگفتند صداوسیما سهمیه خانواده شهدا است . خوب بدید دیگه؟
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
وای بر حال هر مظلوم، مالباخته، صدمه دیده ای که گذرش برای دادخواهی به دادگستری فردیس بیفته. که بیخ گوش تهران هم هست. دزدها و کلاهبردارها با قاضی ها و بازپرسها شدن یک تیم. کمیسیون بگیری میکنند. دزدها و کلاهبردارها مال مردمو میبرن ، میان سهم دادگستری را میدن و میرن. مالباخته ها و مظلومها مثل سگ ، سگدوی بیخودی میزنن. نابود میشن میره پی کارش. قاضی با شهود عینی رفتاری میکنه که شاهد از شهادتش به گ..... خوردن میافته. شاهد من میگفت میترسیدم حین سئوال و جواب منو بگیره بندازه زندان.
الملکُ یبقی مع الکفر ، ولا یبقی مع الظلم.

صبر کنید خواهید دید. شاه زورش از شماها کمتر نبود. دیپید مردم چه برسرش آوردند ؟ بشر ظاهراً چرا ولی عملاً هرگز از تاریخ عبرت نگرفته و نمیگیره. هرکس قبول نداره اطلاعات واقعی من هم ایمیل و هم اسمم در yjc.ir ثبت و ظبته .
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اگر فرزندان شهدا با این همه سهمیه خودکشی کنند پس بقیه مردم چه کار باید بکنند؟
منصور
۱۰:۳۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
شما که نمیتونی یه موسسه یا اداره ایی را اداره کنی // چرا اینقد برا پست و مقام گرفتن هول میزنید
منصور
۱۰:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
بیکفایتی از خودته که از زیر دستان خبر نداری که چکار میکنن // خودت باید استعفا بدی
منصور
۱۰:۳۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
حالا برا اینکه بی مدیریتی و بیکفایتی خودشان زیر سوال نره // اول اونا را اخراج میکنن و اگه بتونن بعدا دارش میزنن
منصور
۱۰:۳۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
خدا از سر تقصیرتان نگذره // انشا ا....
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
حالا که طرف خودسوزی کرده رفتن دلجویی؟چرا قبلش به مشکل طرف رسیدگی نمیکنن؟
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ببین چخبره که دیگه فرزند شهیدم خودسوزی میکنه.وای به حال بقیه مردم
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اقا تورو خدا از خودکشی سربازان ناجا هم بنویسید.بدترین ارگان برای خدمته.مگه سربازای ما خارجی و دشمن هستن که این برخورد رو باهاشون میکنن تا طرف خودکشی کنه
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ناجا به سرباز معاف از اسلحه هم سلاح میده.نمیگه طرف میزنه خودشو بقیه رو میکشه
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
فرمانده یگان امداد شهریار هم عزل شد بخاطر اینکه دو تا از سربازاش خودکشی کردن و فوت شدن
رضا
۰۸:۴۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
وقتی کار حراست بیرون انداختن مردم از بانک و اداره جات بدون لگد یا بی لگده بنیاد شهید هم از این قضیه مستثنی نیست فزرزند شهید رو از پشت بوم میارن پایین میندازنش بیرون و بعد طرف از شدت ناراحتی میره بنزین میاره خودسوزی میکنه کار حراست ها همینه ! وقتی دوست شهیدم گفت ایران مدینه فاضله میشه باورم نمیشد که سراغ ی رزمنده رو بعد سالها نمیگیرن یکی بیاد کار این حراست ها رو تعریف کنه چکاره ان پول مفت میگیرن و گردن کلفتی واسه ارباب رجوع بیچاره که میخواد بفهمه واسه حل مشکل باید ابدارچی رو ببینه یا نگهبان رو یا رییس و ......
منصور
۰۸:۲۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
دولت باید یه برنامه ایی درست کنه که اگه کسی با کبریت بازی کرد دارش بزنن // قبول دارید ؟؟
منصور
۰۸:۱۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اولا بنده همه چیز را تکذیب میکنم // ثالثا اون بچه خودش با کبریت بازی میکرده و ربطی به ما نداره // خامسا اگه ببینم یا بشنوم کسی از این حادثه فیلم گرفته بابایش را در می اورم // رابعا رد پای امریکای جهانخوار در این حادثه پیداست // ولی شما نمیتونید ببینید
منصور
۰۷:۵۶ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ببخشید // فقط همین دو تا مدیر در یاسوج را عزل کردن
محمد
۰۶:۰۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
داغ پشت داغ! داغ بی پدری! داغ بی پناهی! داغ .....
ناشناس
۰۴:۵۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
در مورد بی مسولیتی بقیه کارها هم باید سریع مدیر و ان کارمند از کار برکنار بشند
ناشناس
۰۴:۴۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
هر کسی واسه بیکاری بخاد خودکشی کنه که دیگه از ایران چیزی نمیمونه. مومن هر مشکلی هم واسش پیش بیاد خودکشی نمیکنه. وقتی کسی از قبل برنامه واسه خودکشی کشیده باشه و انجام بده خدا بدجوری به عذابش اضافه میکنه و امیدی ب بخشش نیست.
بعضیها یه لحظه عصبی میشن یه تصمیم اشتباه میگیرن اینها امیدی به بخشش هست اگه زیاد دعا کنن واسش
ناشناس
۰۲:۰۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
چه عجب کسی اخراج شد
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
اگر هر تخلف و بی توجهی به مشکلات مردم با پاسخ قاطع و سریع همراه باشه دیگه شاهد این اتفاقات نخواهیم بود. اینجوری همه مردم احساس آرامش و امنیت می کنند از اینکه مسئولین خدوم دارند نه اینکه خودشون خونه دارند، شغل دارند، حقوق دارند، بیمه دارند و ... و اون وقت رفتارهای از بالا به پایین به ارباب رجوع می کنند.
حمید
۲۲:۵۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
انقدر در حق خانواده های شهدا و آزادگان و جانبازان ظلم میکنید و خواهید کرد و بی توجهی میکنید که کار رو به خودسوزی می رسانید. از آه اون شهید و خانواده های شهدا و آزادگان نمیترسید؟ خدا جای حق نشسته. من هم آزاده و جانباز هستم که سال ۱۳۷۰ با بدبختی مبالغی برای خرید مسکن به تعاونی مسکن پول دادم ۵۰ هزار تومان ۱۰۰ هزار تومان دادم تا سال ۱۳۸۱ ۵.۵۰۰ پول دادم. نه پولم رو برگرداندند و نه مسکن. من که حلال نمیکنم بهترین سالهای عمرم رو در اسارت بودم . به خدا واگذارشون کردم
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
رفتار کارمندان اب و فاضلاب روستایی استان قم هم دقیقا همینطوره.... با وجود تشکیل پرونده مردم روستای انجیله برای اشتراک می گویند پرونده ها گم شده و مقصر شمایید.ای کاش یکی رسیدگی می کرد.
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
نوش دارو پس از مرگ سهراب