سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور:

ما به هیچ کس نیاز نداریم اما تعامل با کسی را هم رد نمی‌کنیم

مراسم معارفه استاندار جدید خراسان رضوی با حضور وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم معرفی استاندار جدید خراسان رضوی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه  در خراسان رضوی و مدیران شهری در تالار قدس  حرم مطهر رضوی در برگزار شد. 

 

در این مراسم سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های مجاهدانه و کارگزاران اجرایی دولت که مایه امیدواری مردم شده است را مهم خواند و گفت: تخطئه دولت بی انصافی است، زیرا با تمام توان در حال انجام فعالیت‌های مجاهدان است

او افزود: شخصیت فیزیکی دولت در استانداران متبلور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: معتمدیان در شرایطی که دولت در حال اختتام بود این سمت را به دست گرفتند و خدمات قابل توجه و گسترده در تمام نقاط استان را انجام دادند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: وقتی تصمیم گرفتند تغییری در استان به وجود بیایید انتخاب ایشان (سردار نظری) در چند جهت قابل تامل بود؛ اولین نکته بومی بودن استاندار که با شناخت کامل بتواند مدیریت را به دست بگیرد. دومین نکته اطلاعات وسیع و گسترده ایشان بود و سومین نکته شخصیت ایشان و فعالیت‌های جهادی در دوران کرونا بود.

او تصریح کرد: در دو سه بحران گذشته، او ابتکارات قابل توجهی داشت از جمله تامین مسائل معیشتی مردم که خارج از حوزه مسئولیت خود بود را به خوبی حل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: تعطیلی صنعت در استان و بیکاری بعضی مردم مسئلی است که باید اقدامات ارزشمندی برای مقابله با این مسائل انجام شود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: در بحث بحران‌های امنیتی سال ۹۷ سردار نظری با همکاری سایر دستگاه‌های امنیتی ابتکارات قابل توجه‌ای برای مهار این بحران‌ها داشت به طوریکه استان ما مورد ضرب المثل عموم مردم قرار گرفت.

او افزود:  استاندار جدید باید خصوصیات منحصر به فرد استان و خصوصیات ملی را مورد توجه قرار دهد؛ به عنوان مثال در یک سال ۳۰ میلیون زائر در حال رفت و آمد به استان هستند؛ بنابراین انتظار یک مدیریت کامل و جامع را از استاندار جدید داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مسائل مرز استان با افغانستان و بحران عظیم مهاجرت به استان هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با بیان اینکه مهمان ایام وحدت شهید شوشتری است گفت: شهادت این بزرگوار نشان دهنده این است دشمنان به چه مسئله ای توجه دارند؛ وقتی شهیدی را در هنگام بازدید از اهل سنت به شهادت می رسانند به این علت است که نگذارند وحدت صورت بگیرد. البته مردم شریف و تسلیم ناپذیر ما نشان دادند هر چه فشار بیشتر باشد پایداری آن‌ها در راه انقلاب و شهیدان محکم تر است.

او افزود: رهبرمعظم انقلاب بیانی تاثیرگذار در مفهوم تحول داشتند ایشان فرمودند هیچ مدیر موفقی نیست الا اینکه مدیری تحول گرا باشد یعنی کسی که به آینده توجه دارد و به دنبال ساخت آینده هاست.

وزیر کشور ادامه داد: دنیا از مکتب اهل بیت می‌ترسد چون این مکتب آینده دنیا را رقم می زد و این یعنی تمدن نوین اسلامی که مقدمه آن جامعه اسلامی است.

وحیدی بیان کرد: در این استان که وجود علی بن موسی الرضاست خود سرمنشا علوم است خود عامل تحقق تمدن نوین اسلامی است.

او تصریح کرد: این استان الهام بخش نه فقط کشور بلکه الهام بخش دنیاست؛ هر کاری در این استان برای تحقق جامعه اسلامی حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل باید بگیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: استاندار در زمان سکان داری باید تمام ظرفیت فکری، عملی و علمی را مصروف این تمدن نوین اسلامی کند.

وحیدی اظهار کرد: جامعه اسلامی، جامعه تبعیض، بی عدالتی، اسراف و تبذیر نیست و همه در این جامعه به حق خود می‌رسند.

او افزود: در خدمت مجاورین و زائرین هستند برای تحقق زندگی معنوی و مادی خوب و رفع کاستی ها و جلب نقاط مثبت تا با گذر از این مسائل جامعه به رشد و تعالی جدید برسد و تغییر کیفی داشته باشد و همه توجهات و نگاه به افق بلند بیشتر جذب شود.

وزیر کشور ادامه داد: انقلاب آمده است تا مفهوم بلندی را به تحقق بکشاند و آن نجات بشریت است نباید به افق های کوتاه بسنده کنیم.

وحیدی بیان کرد: نباید جامعه را به سمتی ببریم تا جامعه منتظر کمک کفار باشد؛ ما تابع مکتب اهل بیت هستیم.

او تصریح کرد: این دولت قرار است تابع فرمایش امام باشد که گفت نترسید اگر همه عالم درها را به روی شما ببندند در خدا به روی شما باز است.

وزیر کشور تاکید کرد: خراسان رضوی ظرفیت های بالایی دارد که با مدیران قوی باید خود را اداره کند.

وحیدی اظهار کرد: ما به هیچ کسی نیاز نداریم. البته تعامل با کسی را هم رد نمی‌کنیم اما عزت خود را زیر پا نمی‌گذاریم.

من معجزه نمی‌کنم، راه روشن است

قربانعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: من داوطلب این مسؤلیت نبودم اما به همه کسانی که به من رجوع می‌کردند قول دادم مخالفت نکنم.

او افزود: بنا نیست کار ویژه‌ای انجام بدهیم و آنچه در ذات مقدس اسلامی وجود دارد، اسلامیت و جمهوریت را می‌خواهیم پیاده سازی کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: موانع را از روی پیش مردم برداریم، مردم خودشان بلدند چه کار بکنند.دستگاه‌های ما نباید تصدی گری کنند و به جای مردم نقش بگیرند.

نظری بیان کرد: من از بخش‌های مردمی خواهش می‌کنم آمادگی داشته باشید و ما را تحت فشار پیگیری‌های خودتان قرار دهید.نباید اجازه دهیم در هیچ عرصه‌ای جامعه ما دچار التهاب بشود.باید در اولویت اول سرمایه‌های روی زمین فعال شود.

 

 

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
نه نمی شود گفت ما به هیچ کس نیاز نداریم !!! ما همه به هم نیاز داریم و این اشتباهترین حرف و تصور مسئولین ماست چرا اینقدر متوهم هستیم و خود برتر بین .کمی خودمان را با بقیه کشورها مقایسه کنیم ما باید از لحاظ علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و.... با بقیه کشورها تعامل و تبادل داشته باشیم .
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ما هم به شما نیازی نداریم
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
خداکنه استاندار آدم کوشایی باشه
ناشناس
۲۱:۳۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
کوشا و کاربلد البته