سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف ۴ هزار کیلو گرم چربی غیر بهداشتی در استان همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: بازرسان ملایر چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و در مکانی غیربهداشتی کشف، ضبط کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمود رضارسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی ملایر چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و در مکانی به صورت کاملا غیربهداشتی کشف، ضبط کردند.

او افزود: در بازرسی کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی  چهار هزار کیلوگرم چربی غیر قابل مصرف و پنجاه بشکه چربی آب شده به علت غیر بهداشتی بودن و نگهداری در شرایط کاملا نا مناسب در یک واحد دامداری در شهرستان ملایر کشف و با دستور دادستان شهرستان توقیف شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: مقصد این محموله استانی دیگر بود، ولی در شهرستان ملایر تخلیه شده است، گفت: حفظ و ارتقای بهداشت عمومی جامعه یکی از وظایف مهم و مورد توجه دامپزشکی است.

رسولی بیان کرد: در همین راستا در شش ماهه اول  ۴۶ هزار مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور و ۱۴۰ هزار لاشه دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان را بازرسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت  و بیش از ۳۱۷ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

او افزود: تعداد ۳۷۹ واحد متخلف بهداشتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از شهروندان خواست هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به شرایط نگهداری و تاریخ تولید و انقضا آن توجه نمایند و درصورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی با شماره گیری ۱۵۱۲ مراتب را جهت رسیدگی به بازرسان بهداشتی دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.